Dagens køretur
Fra : Claus Rittig

Dato : 02-11-02 21:25

....foregik på mark.
Men det var en sjov mark, en meget sjov mark. Jeg havde inviteret Jes
Vestervang, som jeg har mødt gennem DFM, men han gad ikke lege. Dumme Jes,
du gik glip af en masse fine styrt, og du kunne endda have fået lov at lege
med mit legetøj.
Men det legede Martin Sørensen, som jeg har mødt gennem DFM, så med. Der
blev faktisk råleget med alle mulige cykler, og jeg tror de fleste fik leget
med næsten dem alle sammen - DT125LC, DT125R, WR200R, YZ400F, YZ426F,
XR600R, GS500E... Har jeg glemt nogen? Nåhja, YZ85, men det var vist mest
Michael på 7 der legede med den.
Adam Milborg (som jeg nu har mødt gennem DFM) legede så meget med GS500E at
han fik ondt i muskler han slet ikke vidste han havde, og Morten Dahl (som
jeg har mødt gennem DFM) havde øl med, så vi kunne slappe af på ploven i
solskinnet. Adam havde et lille bitte camera med, som han tog billeder med,
af PerP - som jeg vist har mødt gennem DFM og Mads Lund, som jeg vist også
har mødt gennem DFM, mens de kastede med pladder med deres motorcykler. Det
var meget flot, med de høje søjler af pladder, bare synd det meste af det
landede på Morten. Morten blev så beskidt at hans mor næppe kunne kende ham
igen. Hun hedder FRUDAHL tror jeg, for det stod der på hendes nummerpladder,
sludder, plader. Madses far legede også med os, og så kom han og sagde at nu
skulle vi ind og have ostemadder, det var smadder hyggeligt alt sammen.

Jeg håber vi snart skal ud at lege igen, det er så kedeligt at være voksen.

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Morten Juel

Dato : 02-11-02 21:35

Æv hvorfor bor i så langt væk ;o(

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET ** som også vil være med til at lege ** - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-02 22:17

Morten Juel wrote ...
> Æv hvorfor bor i så langt væk ;o(

Det er da dig der bor langt væk - jeg bor f.eks. lige i nærheden

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 15:25

Mikkel Christensen wrote:

> Morten Juel wrote ...
>
> Det er da dig der bor langt væk - jeg bor f.eks. lige i nærheden

Og så er der os andre der ligefrem flytter for at komme til at bo lige i
nærheden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-02 22:18

Claus Rittig wrote ...
> ...foregik på mark.

<snip>

Øv. Forp****** arbejde.

Nå, der er jo også en weekend i næste uge

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 15:24

Mikkel Christensen wrote:

> Øv. Forp****** arbejde.

Forpulede dårlige evne til at læse emails

> Nå, der er jo også en weekend i næste uge

Og den skal da tilbringes i Fredericia!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 03-11-02 19:43

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Og den skal da tilbringes i Fredericia!

Husk lige at tage meteorologerne alvorligt i år!

--
Armand.
(der burde formå at stille på eget tohjulet køretøj i år!!)

Fra : Richard Pade

Dato : 03-11-02 22:40

Armand wrote:
> Husk lige at tage meteorologerne alvorligt i år!

Kan man det efter det flotte kørevejr, vi alligevel fik i går og en del
af i dag ???

> (der burde formå at stille på eget tohjulet køretøj i år!!)

En Raleigh, måske ;)

Richard

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-11-02 22:45

> En Raleigh, måske ;)

Med 6 gear og det hele..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 00:08

Richard Pade <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en

> En Raleigh, måske ;)

Næh nej!
Der er tilsyneladende noget der er gået din næse forbi

--
Armand.
(atter med 16 ventiler fra velkendt fabrikant)

Fra : Bo-gsxR

Dato : 09-11-02 01:00

> Armand.
> (atter med 16 ventiler fra velkendt fabrikant)

det kan helt klart kun være en suzuki gsx 600f fra '88

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 11:13

Bo-gsxR <anonym@anonym.dk> skrev i en news:aqhj1p$cae$1@sunsite.dk...

> det kan helt klart kun være en suzuki gsx 600f fra '88

Nu er så'en en 600-slingshot godtnok velkendt, og ikke mindst her i
huset - men ikke for noget godt!

Næh, "velkendt" betegner det fabrikat jeg kørte 110.000 km på fra '87 og
13 år frem

--
Armand.
(der dog ikke regner denneher for at hænge på så længe :-/ )

Fra : Bo-gsxR

Dato : 10-11-02 00:28

> Nu er så'en en 600-slingshot godtnok velkendt, og ikke mindst her i
> huset - men ikke for noget godt!
jeg mindes du tidligere har skrevet noget om, ja mon ik det skulle
være knastaklserne

> Næh, "velkendt" betegner det fabrikat jeg kørte 110.000 km på fra '87 > og
13 år frem
det kan da sagtens lade sig gøre på en suzi gsx 600f '88!
du skal bare have 6-7 motorer til at skifte ud med

bo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 20:42

Armand wrote:

> Husk lige at tage meteorologerne alvorligt i år!

Arrh, de ved alligevel ikke hvad de snakker om
Arhh, mon ikke der skulle være en rimelig chance for ordentligt vejr i år?
Det tror jeg, men det kan da være det når at skifte :-/

> Armand.
> (der burde formå at stille på eget tohjulet køretøj i år!!)

Ja, ellers er der jo ingen der tror på dig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 07-11-02 16:22

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Husk lige at tage meteorologerne alvorligt i år!

Hvad mener du ??

Jeg skal nok se om jeg kan få makket svinghjulet på GSXeren. Det ville lige
pludselig af, mens jeg havde den på testbænk.

Jesper Hvalsøe
GS750 GSX1100

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 00:05

Jesper Hvalsøe <jhva@tdcinternet.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Hvad mener du ??

Han tog dem jo ikke alvorligt sidste år og måtte lade sig stoppe af sne
halvvejs mod Fredericia!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-11-02 22:54

> [...]
> med næsten dem alle sammen - DT125LC, DT125R, WR200R, YZ400F, YZ426F,
> XR600R, GS500E... Har jeg glemt nogen? Nåhja, YZ85, men det var vist mest

Tak for oplevelsen idag..
Det var sjovt at prøve at køre noget rigtigt offroad. Det er helt sikkert
ikke sidste gang jeg skal prøve det. Jeg har fundet ud af, at jeg er nødt
til at have en DT125R eller større. WR200'eren er rigtigt lækker, men man må
jo starte i det små.. Desværre rækker økonomien ikke så langt på en SU, så
man kan have både en gadecykel og en offroader til sjov, men på et eller
andet tidspunkt må den da ophøre, og så skal der leges.

> Adam Milborg (som jeg nu har mødt gennem DFM) legede så meget med GS500E
at
> han fik ondt i muskler han slet ikke vidste han havde,

Nu siger du GS500E.. Der var vist ikke så meget GS500E over den udover
motorblok + forgaffel..
Jeg skulle ikke nyde noget efter jeg havde hørt hvordan de andre råbte og
skreg da de fik en tur bagpå den.

> Jeg håber vi snart skal ud at lege igen, det er så kedeligt at være
voksen.

Jah, én gang til.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : JDG

Dato : 03-11-02 11:34

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> med næsten dem alle sammen - DT125LC, DT125R, WR200R, YZ400F, YZ426F,
> XR600R, GS500E... Har jeg glemt nogen? Nåhja, YZ85, men det var vist mest

Det var en fed oplevelse... Tak for det!

Jeg har lærte tre ting om off-road i går.

1. Det er helt vildt sjovt
2. Det er hamrende hårdt
3. Det er sværere end det ser ud til.

nå ja og så en fjerde.. man styrter tit i starten

Jeg må dog tilslutte mig Martins tildligere indlæg og sige at jeg desværer
ikke får råd til en off-roader før jeg får lidt flere penge en SU'en mellem
hænderne.

> Jeg håber vi snart skal ud at lege igen, det er så kedeligt at være
voksen.

En succes skal da altid gentages ;-D

>Football, tennis and golf, requires only one ball,
>racing requires two.

Det skal lige bemærkes at den ovennævnte GS500E er kraftigt ombygget, hvis
der er nogen der skulle være i tvivl, og den krævede i hvert fald 2 kugler
for at være passager på. Jeg er forresten ret sikker på at der var en eller
anden der tog et par billeder af GS'en i aktion.

/Jacob
HONDA SUPER DREAM, som ikke er så god til at køre off-road på

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-11-02 12:53

> Jeg har lærte tre ting om off-road i går.
> 1. Det er helt vildt sjovt

Absolut.

> 2. Det er hamrende hårdt

Det siger du ikke.. Jeg kan stadig mærke det i armene her dagen efter.

> 3. Det er sværere end det ser ud til.

Ja, vi må sørge for at vi får noget mere træning.

> nå ja og så en fjerde.. man styrter tit i starten

Jeg var kun nede at ligge en enkelt gang, og det ar pga. af de dybe spor der
var kommet i jorden.. De er altså svære at følge. De efterfølgende gange
kørte jeg ved siden af sporet.

> HONDA SUPER DREAM, som ikke er så god til at køre off-road på

Et par ordentlige pigdæk, så skal det nok gå.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 15:20

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Vestervang, som jeg har mødt gennem DFM, men han gad ikke lege. Dumme Jes,
> du gik glip af en masse fine styrt, og du kunne endda have fået lov at

Fandens også! Jeg skal til at lære at tjekke den email noget tiere - Det
her holder sgu ikke :-/ Ævævævævæv.....

> Men det legede Martin Sørensen, som jeg har mødt gennem DFM, så med.

Hov, ham spottede jeg da til noget uni-fest i aftes, men jeg nåede ikke at
hilse på ham inden jeg gik kold :-/ (er først lige stået op nu...)

> [...]
> YZ426F, XR600R, GS500E... Har jeg glemt nogen? Nåhja, YZ85, men det var
> vist mest Michael på 7 der legede med den.

Fandens :-/ Jeg vil oss' ha været med

> [...]
> på hendes nummerpladder, sludder, plader. Madses far legede også med os,
> og så kom han og sagde at nu skulle vi ind og have ostemadder, det var

Jeg er da vist gået glip af noget

> Jeg håber vi snart skal ud at lege igen, det er så kedeligt at være
> voksen.

Næste gang håber jeg at jeg når at læse min email :-/ Ellers er mit nummer
20985363, hvis du gider at ringe eller smssse
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-02 18:22

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Fandens også! Jeg skal til at lære at tjekke den email noget tiere - Det
> her holder sgu ikke :-/ Ævævævævæv.....

Det troede jeg du HAVDE lært. Fornylig, faktisk?
Nå, nogen lærer hurtigere end andre.

> Jeg er da vist gået glip af noget

Utvivlsomt!

> Næste gang håber jeg at jeg når at læse min email :-/ Ellers er mit nummer
> 20985363, hvis du gider at ringe eller smssse

Jes, altså - vi er off-rødder, ikke teknologi-spassere. Langt størstedelen
af vor kommunikation foregår via mail, har du tænkt over hvor lang tid det
tager at ringe til 20 rødder? Næh, mail, det er noget der rykker. Vi har
både postmester og maillister og sager, men du bliver nok nødt til at tjekke
din mail lidt mere end du gør for tiden. Det er iøvrigt Mads' skyld, jeg fik
det først at vide fredag aften.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-02 20:22

Claus Rittig wrote:

> Det troede jeg du HAVDE lært. Fornylig, faktisk?

Jeps. Jeg var jo forresten nede og se værksteder og det er jo nydeligt!

> Nå, nogen lærer hurtigere end andre.

Jeg er vist en af de langsommere :-/

> Utvivlsomt!

Dumme mig

> Jes, altså - vi er off-rødder, ikke teknologi-spassere.

Hmm, ok

> Langt størstedelen
> af vor kommunikation foregår via mail, har du tænkt over hvor lang tid det
> tager at ringe til 20 rødder?

Det har jeg egentlig ikke, men nu du siger det, så kan jeg egentlig godt se
fornuften i at bruge mail. Det kræver bare at man folk læser deres mail
oftere end hver anden dag, som jeg plejer.

> Næh, mail, det er noget der rykker. Vi har
> både postmester og maillister og sager, men du bliver nok nødt til at
> tjekke din mail lidt mere end du gør for tiden.

Ja, det kan jeg regne ud. Jeg må hellere finde en ordentlig udbyder med
noget pop3 halløj, så jeg kan lave noget der kan fortælle når jeg får
post... hmm...

> Det er iøvrigt Mads'
> skyld, jeg fik det først at vide fredag aften.

*tsk-tsk*
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Pein

Dato : 03-11-02 21:38

"Claus Rittig" skrev ...

> Det er iøvrigt Mads' skyld, jeg fik det først at vide fredag aften.

Og jeg så først din mail lørdag da det var for sent - øv.
Den var sendt til Lisbeth i stedet for mig. Ret lige i dit
adressekartotek Claus.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-02 22:23

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Rittig" skrev ...

> Og jeg så først din mail lørdag da det var for sent - øv.
> Den var sendt til Lisbeth i stedet for mig. Ret lige i dit
> adressekartotek Claus.

Ups, det er vist min fejl. Jeg troede det var ligemeget hvem jeg sendte til,
bare det var på dit domæne. Undskyld.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 04-11-02 10:33

> Adam Milborg (som jeg nu har mødt gennem DFM) legede så meget med GS500E
at
> han fik ondt i muskler han slet ikke vidste han havde

Uh ja, det er god spas med den lille Suzuki. Det er jo bare en GS500, og
mistroen kan man altid udfordre ved at fortælle de barske fyre, at 8'års
piger der lige har fået mc kort, kan køre en GS500.

Når de så har dristet sig op bag på dyret, indledes der med et par rolige
omgange hvorefter der bliver givet lidt gas. Også går der typisk ca 1-1½
omgang = ca 30 sek ræs før der bliver jamret ganske højlydt fra sidevognen.
Men nu tager det jo desværre mindst en 1 omgang som chauffør at beslutte sig
for at ligge gassen og få farten taget af. Og så snart man er under 20 kmt
falder sidevognsmanden typisk af og ligger ubevægelig på ryggen et godt
stykke tid

Når de får luft igen, begynder undskyldningerne at vælte frem. Og så måtte
jeg i kassen og lade Morten, Adam osv styre lidt. Og så fik vi ræset nogle
omgange. Men så er den gal igen, for så er det pludselig helt umulig at være
chauffør, fordi styret slår en smule.

Og ellers var det noget rasende godt ræs hele dagen, og jeg har netop fundet
ud f, at man godt kan halte på begge ben samtidigt. For nu kørte vi jo en
del rundbane på crosserene, og det giver altså en unormal belastning på
venstre lår muskel. Og så bustede jeg mit højre knæ (for 117. gang) da
støvlen kom til at sidde fast i noget græs, og den dernæst blev rykket fri
af 40 yamaha heste.

Mads Lund
Med masser af godt legetøj