Ravn i Herlev
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 02-11-02 20:53

D. 1. november så jeg cyklende på vej til arbejde på Byøkologisk Center i
Galdsaxe en ravn flyve over ved Kantatevej i Herlev lige SV for
Frederikssundsbanen.

Nu ved jeg godt, at en svale ikke gør nogen sommer, og en ravn i Herlev
heller ikke nogen ny "byfugl", men alligevel: er ravnen så småt ved at blive
domestiseret her i Danmark, som den er nogle steder sydpå. - Har andre gjort
ligende iagttagelser.

Poul Evald

Poul Evald Hansen

Hjemmeside: http://www.danbbs.dk/~gro_poul/index.htm

Værdisættelse af tiltag, som vil undergrave naturgrundlaget for
produktionen - som igen er basis for værdisættelsen - er uden mening. Det er
at udskrive regninger, som ingen vil være i stand til at betale.
Valueing activities which will undermine the natural basis of production -
which is in turn the basis of valueing itself -- is without sense. It is
the same as writing out bills nobody will be able to pay.

Fra : Ole Aaquist Johansen

Dato : 05-11-02 18:18

Ja - vi har også ravn i Fredensborg med mellemrum.

For 3½ år siden opdagede jeg en ravnerede midt i Fredensborg Slotspark
forholdsvis tæt ved en ret befærdet cykel- og gangsti gennem parken. Og af
og til hører og ser vi ravne flyve over haven midt i Fredensborg. Men OK -
vi bor jo også på en måde "midt i Grib Skov".

VH Ole Aaquist Johansen, Fredensborg.

Poul Evald Hansen <cft6753@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aq1ae5$30uk$1@news.cybercity.dk...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 15-11-02 19:30

Hej ............ Ja.. jeg kan da også huske flere Ravne fra de senere år fra
Rådvad/Dyrehaven

PN