Kabel virker/virker ikke/virker på forskel~
Fra : Morten Juel

Dato : 02-11-02 19:57

Jeg har et flasher kabel og en datakabel, med multi connectorer til, jeg har
bare problemer...
På min Thinkpad 365XD virker datakablet med Flasherkablet vil ikke
forbinde..
På min stationære vil Flasheren godt, men datakablet vil ikke, og det er
samme win98 på begge maskiner, jeg fatter ikke en brik.. er der nogle der
har et godt råd.. helst til den bærbare, så jeg kan bruge den, istedet for
at kæmpe med kabler på den stationære !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 03-11-02 01:54

Hej,

> På min Thinkpad 365XD virker datakablet med Flasherkablet vil ikke
> forbinde..

Parallelporten er ikke standardiseret helt derfor ses det af og til at
bærbare ikke lægger høj nok spænding på portene til primitiv elektronik som
flasherkabler, pic-brænder etc måske for at spare på batteriet.

> På min stationære vil Flasheren godt, men datakablet vil ikke, og det er
> samme win98 på begge maskiner, jeg fatter ikke en brik..

Har oplevet noget lignende. Hos mig virker to ud af fire computere.

> er der nogle der
> har et godt råd.. helst til den bærbare, så jeg kan bruge den, istedet for
> at kæmpe med kabler på den stationære !

Prøv at kigge efter om portene er opsat ens i BIOS ellers er der vidst ikke
mange muligheder.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen