Grænsehandel omkring puttgarden, er det lu~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-11-02 18:55

Hey, har næsten sat bilen i gear og vil dampe af imorgen og shoppe lidt.

Nu ser det ud til alle butikkerne dernede har ændret åbningstider, så de nu
har lukket om søndagen !!

Nogle der ved om der findes butikker der har åbent ?

Kim

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-11-02 19:40

> Nu ser det ud til alle butikkerne dernede har ændret åbningstider, så de
nu
> har lukket om søndagen !!
>
> Nogle der ved om der findes butikker der har åbent ?

Jamen Kim for pokker,

Hvad f..... vil du købe?
Øl? Pris i Aldi DK: 1.95 pr stk.
Samme kvalitet i Deutschland: 2.20 kr
Vin? Du sparer måske en femmer pr flaske på en kvalitet du ikke kender.
Hvis noget af vinen smager af prop skal du lige en tur tilbage til Tyskland
for at bytte, hvis de gider. I DK bytter man som regel uden vrøvl.

Hvis din tur skal bare nogenlunde kunne betale sig skal du have en
hestetrailer spændt bagpå, og købe øl og vin i pallevis (så sparer du vist
et par øre
mere).

Enten du vil det eller ej så er Danmark i EU og harmoniseringen ved at være
gennemført.

Det mest tossede jeg har oplevet i den forbindelse, var danskere, der stod i

på færgen fra Helsingør til Helsingborg for at købe slik og chokolade til
ca.
10% OVER prisen i Danmark!!
Det er endnu ikke blevet forbudt at tænke sig om!

Du kan forresten vist nok spare ca 10 kr på et videobånd.
Men hvad med at læse en god bog i stedet for at se video?
Der laver man jo selv filmen inde i hovedet mens man læser,-
og det er gratis. I hvertfald hvis du bruger dit bibliotek.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-11-02 19:57

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc41be9$0$38124> Du kan forresten vist nok spare ca 10 kr på et
videobånd.
> Men hvad med at læse en god bog i stedet for at se video?
> Der laver man jo selv filmen inde i hovedet mens man læser,-
> og det er gratis. I hvertfald hvis du bruger dit bibliotek.

Hov, stop! Sig ikke mere! Tænk hvis Coda læser med! Jeg ser lige for mig en
afgift på hoveder, fordi disse kan bruges til at lave film med!

Husk, at hvis de vil have en sådan afgift, så kommer den...

Oh ve og skræk :-\

--
Jørgen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-11-02 21:22

> [...]
> afgift på hoveder, fordi disse kan bruges til at lave film med!
>
> Husk, at hvis de vil have en sådan afgift, så kommer den...

*ROFL*

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-11-02 13:02

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message
> nu

> Jamen Kim for pokker,
>
> Hvad f..... vil du købe?

Well, jeg ville købe lidt øl & vand og lidt af hvert, turen var såmænd
ligeså meget regnet på en hyggetur en søndag...

> Enten du vil det eller ej så er Danmark i EU og harmoniseringen ved at
være
> gennemført.

well, det syntes jeg bestemt ikke man kan se på de danske priser og
afgifter.

Med den generalisering du anvender mener du jeg kan købe f.eks. en bil og
rulle den til DK og få danske plader på, og ikke spare penge ?

Jeg mener bestemt ikke harmoniseringen har slået igennem, kan underholde dig
med flere ting købt i udlandet med 30-40-50% besparelse.

Men det hører nok ikke til her *S*

Kim

Fra : mcloud

Dato : 02-11-02 22:27

"Kim Jørgensen" skrev d. 02-11-02 18:55 dette indlæg :
> [...]
de nu
> har lukket om søndagen !!
>

> Nogle der ved om der findes butikker der har åbent ?

Hej Kim
Calles butik i fehmern har alt
mvh mcloud

Calles Butik på Fehmern

--------

Calle Burg
fehmern@calle.dk

Åbningstider: Hverdage 08:00 - 19.00
Lørdage 08:00 - 16.00
Søndage og tyske helligdage 11:00 - 16:00

Fra Hovedvejen B207 Puttgarden-Hamborg. Drej af hvor der står: Burg a. F
2 km. Kør til venstre v. ANDEN vej industriestrasse.

--------

http://www.kandu.dk/