Repechage
Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 02-11-02 17:48

I forskellige sportsgrene benyttes begrebet "repechage". Fx i
nedenstående sakset fra regler vdr. en turnering i judo.

------->>
1. Valget af kampliste-type afhænger af deltagerantallet i den
enkelte vægtklasse:
a. I A -rækken kæmpes efter et knock-out system med fuld
repechage.
I tilfælde af, at der er for få tilmeldte i en vægtklasse, kan
der benyttes et puljesystem med repechage.
b. Ved B -rækken benyttes et puljesystem med repechage.
-------<<

Ligeledes sejles der i Louis Vuitton Cup kvartfinale repechage og
semifinale repechage.

Jeg tror nok, jeg ved, hvad begrebet betyder i praksis, men hvad
betyder selve ordet og hvordan kan det oversættes til dansk (hvis
det kan det)?

Bedste hilsner / Mes meilleures amitiés / Best regards
Grethe Anæus
Homepage: http://www.sportslex.com/
Dybdegående viden til fysisk aktive mennesker med
interesse for sport, bjergvandring og skiløb.

Fra : Roland

Dato : 08-12-02 21:49

hvor kender du Judo fra=