Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A40 fokus eller mangel på samme
Fra : Jørgen Nellemann Jen~

Dato : 02-11-02 17:34

Hej
Jeg har et problem med min Canon A40, når jeg tager et billede ser det sådan
set godt ud på skærmen på kameraet, men når det så kommer op på skærmen er
det sku for at sige det mildt lidt uldent i kanterne, med andre ord så
syntes jeg ikke det er skarpt nok.
Er det begrænsningen med de 2 mill.pix eller hva?

På Forhånd Tak
Jørgen

Fra : A.I.

Dato : 04-11-02 03:50

> [...]
> syntes jeg ikke det er skarpt nok.
> Er det begrænsningen med de 2 mill.pix eller hva?

Nej det er der ikke, begrænsningen ligger i kameraet og er et fælles problem
med alle "snap" digitale kamera, og nogen kan være op til flere sekunder om
at stille skarpt. Hvis du vil have noget der stiller skarpt hurtigt, eller
sagt med andre ord virker, så skal du have et digitalt spejlreflex kamera
(SLR), et hvor du kan skifte objektivet ud og prisen ligger på den forkerte
side af 17.000 kr. jeg kan anbefale Nikon D100 eller Canon D60.

Måden du kan få mest ud af dit kamera på er at bruge LCD displayet (som
søgeren) bagpå når du skal stille skarpt på dit motiv, og hold knappen
indtil du er helt sikker på at den har stillet skarpt (hvis der er stille
der hvor du er kan du høre når mortoren stopper), og klik så !!!

Hilsen
Anders

PS. Dit kamera høre til de bedre af slagsen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 04-11-02 16:01

Har du opdateret firmwaren?
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA40/PSA40_Adjustment5-e.html