uberettiget opsigelse
Fra : Cirkeline \( 6534 \)

Dato : 02-11-02 13:49

Hej

Jeg bor til leje i et hus og har gjort det siden august 1997. Jeg er opsat
til fraflytning 1 december 2002, blev opsagt d. 1 december 2001, med
begrundelsen om at udlejer selv ønskede at bebo huset. Jeg stiller mig nu
meget tvivlende på om han virkelig flytter ind her. Hvad siger loven hvis
han ikke flytter ind, og hvor længe skal der gå inden han flytter ind fra vi
er fraflyttet det, hvis man skal snakke om at vi uberettiget er blevet
opsagt ? Syntes ikke jeg har kunne finde det i lejeloven..
Kan nogen hjælpe ?
på forhånd tak

hilsen
Susanne

Fra : Claus P.

Dato : 03-11-02 22:24

"Cirkeline ( 6534 )" <jensens@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er fraflyttet det, hvis man skal snakke om at vi uberettiget er blevet
> opsagt ? Syntes ikke jeg har kunne finde det i lejeloven..

Det er muligt du tvivler, men det kan du ikke bruge til noget. Selv hvis
udlejer ikke straks flytter ind, kan der være gode grunde til det ex.
ombygning eller renovering af huset. Og hvis udlejer er flyttet ind, kan
han sagtens leje huset ud senere.
Så det er meget muligt du føler dig forurettiget, men find dig hellere
et
andet sted at bo.

MVH CP