Adsl og Falck Securitas alarm
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 02-11-02 13:03

Hejsa.

Jeg har bestilt Adsl ved TDC med "Gør det selv" pakken.

Problemet er at jeg har en Falck Alarm som sidder som det første på
min telefon linie derefter telefonerne i huset og det skal Adsl
forbindelsen også eller ?

Jeg er nok nød til at ringe til dem, men det kunne jo være der er en
der ved hvordan det skal gøres.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Bulldog

Dato : 02-11-02 14:20

"Jesper L Hansen" skrev d. 02-11-02 13:03 dette indlæg :
> Problemet er at jeg har en Falck Alarm som sidder som det første på
> min telefon linie derefter telefonerne i huset og det skal Adsl
> forbindelsen også eller ?

Du skal have skille filteret ind FØR dit alarmstik.
Jeg troede i øvrigt at TDC var holdt op med at sælge ADSL på linier der
var alarm på. Der har været nogle problemer med at alarmen virkede
ordentligt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-11-02 14:22

"Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> var alarm på. Der har været nogle problemer med at alarmen virkede

Der er forskel på opkaldsrobotter med de 5-polede alarmstik og den
offentlige alarmtjeneste/Alarmnet. Der sælges ikke ADSL på linjer med
Alarmnet

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bulldog

Dato : 02-11-02 18:22

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 02-11-02 14:22 dette indlæg :
> Der er forskel på opkaldsrobotter med de 5-polede alarmstik og den
> offentlige alarmtjeneste/Alarmnet. Der sælges ikke ADSL på linjer med
> Alarmnet

OK!

http://www.kandu.dk/

Fra : Cubus

Dato : 02-11-02 19:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Der sælges ikke ADSL på linjer med
> Alarmnet

Men det er unægteligt noget omskifteligt, så gør der, så gør der
ikke og så gør der alligevel. Og i øjeblikket åbenbart ikke.

--
Cubus, http://cubus.adsl.dk/
En Valus-Hackers bekendelser -->

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 02:15

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er unægteligt noget omskifteligt, så gør der, så gør der
> ikke og så gør der alligevel. Og i øjeblikket åbenbart ikke.

Hvad mener du?
Der har været en periode hvor det var muligt, så blev denne mulighed
fjernet og det har den været lige siden.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Cubus

Dato : 03-11-02 12:19

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Hvad mener du?
> Der har været en periode hvor det var muligt, så blev denne mulighed
> fjernet og det har den været lige siden.

Min viden begrænser sig til, at det for ca 3/4 år siden ikke var muligt. Så
var det pludselig muligt, for jeg udførte selv en installation af denne type.
Nu er det ikke muligt. Jeg gætter på at det var muligt endnu længere
tilbage, indtil man fandt ud af, at det ikke var muligt.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 12:23

> [...]
muligt. Så
> var det pludselig muligt, for jeg udførte selv en installation af

Det forløb kan jeg ikke genkende

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-11-02 08:51

On Sat, 02 Nov 2002 13:19:41 GMT, "Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk>
wrote:

>Du skal have skille filteret ind FØR dit alarmstik.

Det vil sige at det første på linien skal være skillefiltret -
derefter ud til alarmen og til sidst tilbage til resten af
telefonerne?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-11-02 09:00

"Jesper L Hansen" <sebulba@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil sige at det første på linien skal være skillefiltret -
> derefter ud til alarmen og til sidst tilbage til resten af
> telefonerne?

Ja

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-11-02 09:19

On Mon, 4 Nov 2002 08:59:50 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja

Mange tak....

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 05-11-02 11:10

Hej Jesper.

Jeg var selv i samme situation for en måneds tid siden. Jeg kontaktede både
Securitas og TDC, men ingen af dem var sikre på noget. Securitas oplyste dog
at de ikke havde hørt om problemer med kombinationen af ADSL og alarm.

Det endte med at jeg besluttede mig for en godt i gang installation for at
være sikker. Og det har virket helt uproblematisk.

Jeg tror du får svært ved at gøre det med en Gør det selv pakke uden at
skulle fuske med det. Men det er da muligt du kan sætte skillefiltret ind
hvor alarmen er koblet til, og så forbinde telefonerne derfra.

mvh

Jens
--
Fjern PHP i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 05-11-02 12:52

On Tue, 5 Nov 2002 11:10:12 +0100, "Jens Myrup Pedersen"
<jensPHP@control.auc.dk> wrote:

> [...]
>at de ikke havde hørt om problemer med kombinationen af ADSL og alarm.

Jegringede til Securitas og en af deres teknikere sagde at
skillefilteret skulle være det første på linien, derefter ud og vende
i alarmen for så til sidst at køre ud til telefonerne. da jeg har 8-
leder ledninger rundt i huset burde det ikke være det store problem,
men det kan være jeg bliver klogere :-9

>Det endte med at jeg besluttede mig for en godt i gang installation for at
>være sikker. Og det har virket helt uproblematisk.

Der ender jeg sikkert også, når jeg får udstyret - om 14 dage

>Jeg tror du får svært ved at gøre det med en Gør det selv pakke uden at
>skulle fuske med det. Men det er da muligt du kan sætte skillefiltret ind
>hvor alarmen er koblet til, og så forbinde telefonerne derfra.

Det må en prøve vise......

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen