Program kun i systemtray
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-11-02 11:12

Hej gruppe,
jeg vil vide om der er en funktion til at placere mit program i system tray
alene og ikke på proceslinien. Muligvis med en menu tilknyttet ala Icq osv.
Jeg ved godt dette er platformsbetinget, men der må vel være et eller andet
i Java der kan opfylde mine betingelser.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 02-11-02 11:40

Nej det er der ikke, men du kan vha JNI lave et link til windows systray
applet, hvor du så sender events frem og tilbage mellem din systray og dit
java program.

mvh
JS

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-11-02 13:00

On Sat, 02 Nov 2002 11:12:25 +0100, Trygleren [9000] wrote:

> [...]
> Icq osv. Jeg ved godt dette er platformsbetinget, men der må vel være et
> eller andet i Java der kan opfylde mine betingelser.

Dette er klippet fra et af mine tidligere svar i gruppen
(se http://makeashorterlink.com/?C26242C81 )

Det er ikke direkte muligt med java, da SystemTray er en Windows
specifik feature. Det er dog indirekte muligt, hvis du laver et
native interface (se efter JNI) til Windows System API'et. Så skal
du lave en native metode, som kalder en dll, der kalder windows api
for at tilgå Tray'et

Du kan evt. kigge på "Coroutine for Java"
http://www.nevaobject.com/_docs/_coroutine/coroutine.htm
"Coroutine shields you from dealing with Java-To-Native-Interface
(JNI,RNI, JRI) details. With Coroutine you don't need to write
intermediate C++ wrappers. Coroutine for Java is the only tool that
you need to integrate access to Win32 and custom APIs into your Java
code. Coroutine was designed to help developers who want to
incorporate Windows features and functions into Java code."

Her findes der et punkt, der hedder "Example: Windows System Tray".
Jeg har aldrig selv brugt "Coroutine for Java", så jeg har ingen ide
om hvor let/svært/godt det er .
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-11-02 22:03

> Her findes der et punkt, der hedder "Example: Windows System Tray".
> Jeg har aldrig selv brugt "Coroutine for Java", så jeg har ingen ide
> om hvor let/svært/godt det er .

Jeg kigger på det. Takker =)