IntelliJIDEA
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-02 08:33

Hej alle

Jeg har fået anbefalet IntelliJIDEA, og da et besøgende firma
yderligere sagde at det var genialt, tænkte jeg at det skulle
prøves.

Jeg tilmeldte mig som en eller anden fin bruger der får de sidste
nye programmer (EAP member) og hentede version 3.0 build 666. Den
er installeret, og den starter også og jeg udfylder alle boksene,
men når jeg så trykker "Finish", kommer der en Dosboks frem og så
fryser programmet.

Er der nogen der ved hvad der er galt?

System:
Window 98, 0,9GHz P4 m. 512 MB ram.

--
Bertel

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 03-11-02 13:18

On Sat, 02 Nov 2002 08:33:01 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>er installeret, og den starter også og jeg udfylder alle boksene,
>men når jeg så trykker "Finish", kommer der en Dosboks frem og så

Jeg ved ikke hvor meget det hjælper, men jeg har også haft problemer
med at køre build 666 på en Win98 (dog en noget mindre maskine). Jeg
ved at der er kommet nyere versioner - den seneste jeg har set er
build 669 - du kan jo prøve en af dem. Hvis det ikke hjælper, kan jeg
prøve at grave en ældre version frem når jeg kommer på arbejde i
morgen og sende den til dig. Build 651 kunne i hvert fald køre på min
Win98 maskine.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-02 14:17

Ole Ildsgaard Hougaard skrev:

>morgen og sende den til dig. Build 651 kunne i hvert fald køre på min
>Win98 maskine.

Tak. Jeg har hentet en almindelig installation nu, version 2.6,
og den er der ingen problemer med.

Hvorfor er EAP-programmet så stort?

--
Bertel

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 03-11-02 14:30

On Sun, 03 Nov 2002 14:16:31 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor er EAP-programmet så stort?

Formentlig fordi der følger en JRE med.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-02 16:05

>Formentlig fordi der følger en JRE med.

[Klasken for panden] ... Åh, nej! Hvad bliver det næste? At de
bundler Windows sammen med? Jeg ved snart ikke hvor mange steder
fra jeg har fået Java smidt i nakken.

--
Bertel

Fra : Flemming

Dato : 03-11-02 16:38

derfor kan du også downloade en version uden java

hygge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-02 16:55

Flemming skrev:

>derfor kan du også downloade en version uden java

Jo, men det kræver vel at man læser og forstår den tekst man
bliver præsenteret for og ikke prøver at slå verdensrekorden i
flest ok'er på kortest tid?

Verden *er* ond!

--
Bertel

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 04-11-02 10:56

"Flemming" <utrolig@fedt.dk> wrote:

>derfor kan du også downloade en version uden java
Første gang siden de tilføjede JRE hentede jeg hele molevitten. Siden
kan jeg bare nøjes med det der er pakket uden JRE. Det skal bare
overskrives i den folder hvor IDEA er installeret.

JRE er bundlet sammen med IDEA, fordi tidligere under EAP har
halvdelen af supporten været vedr. JRE fordi folk har haft forskellige
versionener installeret. Og da IDEA benytter det nyeste i JRE går det
ikke med en ældre version.

Thomas