Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fuji FinePix 2800Zoom
Fra : Allan Henriksen

Dato : 01-11-02 21:46

Hejsa
Jeg håbede på at der er nogen herinde som kan sige noget godt eller skidt om
subj. Da jeg lige har købt det til 3000kr i Århus. Jeg har kigget på en
masse test på nettet og en masse test billeder, og det ser altsammen rigtig
godt ud, men jeg kunne godt bruge nogle råde angående kameraet. Jeg har købt
en 128mb SmartMedia og oplader + 4 opladelige batterier. Jeg er nybegynder
på området, men jeg har ikke noget imod et kamera som man kan vokse med
indenfor digital fotografering.

Jeg har fået lov til at bruge kameraet i 8 dage og stadig få mine penge
tilbage, hvis jeg ikke er tilfreds, derfor også denne post. Og så skal jeg
bruge resten af weekenden på at test kameraet. Skal dog have læst lidt flere
test også, så jeg er sikker.
--
Allan Henriksen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-11-02 22:19

Allan Henriksen wrote:

> Jeg har fået lov til at bruge kameraet i 8 dage og stadig
> få mine penge tilbage, .....cut.....

Du vil nok opdage, at 8 dage ikke er ret lang tid, min
erfaring er at man skal ta' mellem 3 og 500 billeder med
et digicam, førend at man er helt dus med alle dets mange
mulighedder og funktioner.

Jeg synes at Fuji laver nogle gode digicam's, man får
rigtig meget for pengene, jeg har selv et Fuji FinePix
6900 Zoom, og det er jeg godt tilfreds med, og mit
forrige kamera var også fremstillet af Fuji.

Og hvis jeg skulle købe et nyt digicam lige nu, så ville
jeg vælge et Fuji FinePix S602 Zoom.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 02-11-02 00:29

Jeg ved godt at 8 dage ikke er meget, men jeg syntes det er dejligt så man
lige kan få en lille føling med kameraet og dets billede kvalitet.

Jeg syntes selv at 3000kr var billigt for dette kamera, det eneste jeg ikke
tænkte på at så mangler man ekstra hukommelse (600kr), oplader + opladelige
batterier (300kr), original taske/etui (300 - 400kr) og sikkert andre ting,
alt i alt over 1000kr ekstra oveni kameraets pris. Jeg er faktisk lidt
skuffet over at det originale etui ikke medfølger på et kamera til 3000 -
4000kr.
--
Allan Henriksen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-11-02 01:40

Allan Henriksen wrote:

> [...]
> 1000kr ekstra oveni kameraets pris. Jeg er faktisk lidt
> skuffet over at det originale etui ikke medfølger på et

Det er fremragne mellemklasse kamera, og hvis du virkelig
gør en seriøs indsats, og sætter dig ind i alle dets
mulighedder, og øver dig i at bruge dem, så skal du nok
få det til at lave gode billeder.

Og når du om et år eller to er blevet så dygtig, at du
måske begynder at stræbe efter et endnu bedre kamera, så
vil du med glæde se tilbage på det kamera, som du lærte at
fotografere digitalt med.

Men du skal nok vente med at skrue de store forventninger
på, for det er lyset der skaber det gode billede, og der
går minimun 4 måneder førend at daglyset vender tilbage.

Lige nu er lyset jo gråt og kedeligt, men du kan være heldig,
at der kommer nogle frostklare vinterdage med høj blå himmel
og en skarp vintersol, og så er bare om at komme ud og af
røret og få taget nogle billeder, for der er kun lys fra
kl. 9:00 til 15:00.

Vent med at købe en masse tilbehør, fototilbehør er "glasperler"
til fotografer, de sælges dyrt og er ofte af ringe kvalitet,
det er her fotohandlerne tjener de store penge.

Jeg har i mange år klaret mig med en taske i passende størrelse,
ekstra hukommelseskort, ekstra genopladelige batterier, en 20
år gammel extern blitz og et fotostativ.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 03-11-02 13:03

Indtil videre har jeg allerede en ting, som jeg er lidt træt af ved
kameraet. Hvis man tager billede hvor der ikke er så meget lyst, når man så
kigger gennem linsen, så er det bare total mørkt, man kan ikke se folk, men
den tager alligevel gode billeder.
--
Allan Henriksen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-02 14:22

Allan Henriksen wrote:

> [...]
> meget lyst, når man så kigger gennem linsen, så er det bare
> total mørkt, man kan ikke se folk, men den tager alligevel

Ja vi var jo særdeles heldige med vejret i går, det var
dælme et flot lys, og sikke en blå farve der var på himlen,
så jeg håber virkelig du har fået testet kameraet.

Hvad angår din klage over en for mørk LCD-søger, så har
jeg hørt om problemet, LCD-søgeren funger væssent bedre
på de dyre modeller.

Jeg vil anbefale, at du under dårlige lysforhold bruger
preview-skærmen som søger, hvis den også er for mørk,
så prøv lige at se i manuellen, et eller andet sted står
der noget om hvordan du skruer op og ned for lyset på
preview-skærmen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 03-11-02 16:32

Jeg fik testet den rigtig meget igår, jeg havde den med til en privat fest,
hvor jeg fik taget mange gode billeder, og jeg tog nogle billeder i
solskinnet også, så jeg tror det ender med at jeg beholder det
--
Allan Henriksen