Erfaring med Melatonin som sovemiddel
Fra : Katka

Dato : 01-11-02 20:03

Nu da jeg har fået Melatonin i huset til at sove på, kunne jeg godt
tænke mig at høre om dine oplevelser med Melatonin. Jeg har selv brugt
det en nat og sov dejligt, men er det nødvendigt at tage det hver nat.
Har du nogen erfaring med det? Har det påvirket andre ting i din
dagligdag?
Jeg er meget interesseret i din erfaring.

Med stor interesse Katka.

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne

Dato : 03-11-02 21:29

> Nu da jeg har fået Melatonin i huset til at sove på, kunne jeg godt
> tænke mig at høre om dine oplevelser med Melatonin. Jeg har selv brugt
> det en nat og sov dejligt, men er det nødvendigt at tage det hver nat.

Hej

Jeg vil gerne høre, hvor du har købt produktet ?

mvh
Marianne

Fra : arc@na

Dato : 18-12-02 15:59

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> wrote in

> Jeg er meget interesseret i din erfaring.

Jeg bruger selv melatonin lejlighedsvist (importeret fra
Tyskland, da man ikke kan købe det her i landet), og min læge
siger god for det (off the record!).

Men jeg har oplevet stor forskel fra det ene præparat til det
andet, så det er bedst at gå efter de store, velrennomerede
mærker, som desværre ikke altid er de billigste.

En super sove-cocktail er 1 mg. melatonin og en Kava-kava-
kapsel (jeg bruger Solgars). Så sover man 5 min. efter man har
lukket gluggerne, og det er helt uden bivirkninger.

arc@na

Fra : Bent KN

Dato : 20-12-02 23:11

Hejsa,

Er der ikke en grund til at melatonin ikke er helt i "det fine selskab"? Så
vidt jeg er orienteret kan det give uheldige bivirkninger ved forkert
dosering (som så meget andet).

For meget melatonin kan udløse depressioner - især i de mørke måneder.
Stoffet findes naturligt i vores krop, og overproducerer kroppen stoffet,
såudløses der nemmere en vinterdepression
(http://www.alternativ.dk/index.php?p=art&id=34).

I stedet for at gribe til pillerne skulle man måske først kigge på, hvad
søvnløsheden er symptom på og så gå efter det virkelige problem i stedet.

B.

Fra : Katka

Dato : 22-12-02 18:28

Tak for svaret Bent KN.
Tak for svaret arc@na, endelig en som svarer præcis på det jeg spørger
om,dejligt at høre om dine erfaringer. Mine egne erfaringer er at jeg
skal ikke bruge det hver dag,
og at jeg, hvis jeg er i dårligt humør godt kan blive mere deprimeret.Så
for mig skal jeg tage det engang imellem. og forøvrigt kan det udløse
allergisnue hos mig.Tager du det hver eneste dag?

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 27-12-02 14:51

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> wrote in news:XDmN9.11994$Hl6.1320603