Rosenterapi.
Fra : Claus Lassen

Dato : 01-11-02 17:41

Hej alle.

Jeg går ind for, at vi mennesker selv skal træffe vores beslutninger og
mærke efter i vores indre, for at mærke, om noget er godt for os.

Men det kan alligevel være meget rart med noget forslag til hvad men
eventuelt kunne gøre/prøve, for at komme tættere på sig selv, og blive et
mere harmonisk menneske.

For mit vedkommende har jeg prøvet rosenterapi.
Et system der er udviklet af den nu 3-84 årlige Marion Rosen. Hun har gennem
et langt liv arbejdet som fysioterapeut. Hun har gennem sin kontakt til
rigtig mange mennesker gennem tiden, lagt mærke til, at den fysiske berøring
hos mennesker, skaber noget kontakt hos personen der blev berørt ved
behandlingen. Hun udvikler så gennem en lang årrække, sit eget system, i dag
kaldet Rosenterapi.
Det er en blid kropsmassage, der under behagelige omgivelser "letter"
kroppen for diverse "blokeringer" Dem der udføre "behandlingerne" kaldes
også for Rosenpædagoger.
Grunden til det kaldes en pædagog og ikke en terapeut, er at, en person der
vælger et benytte sige af denne "behandling" IKKE skal føle sig som
"klienter" (i negativ forstand)
Det hele skal foregå, helt på "klientens" egen velvære.

Jeg skriver dette, fordi jeg selv benytter mig af denne form for "terapi" og
har stor glæde af den.
Og det kunne jo være, der sidder andre mennesker derude, der også kunne få
glæde af det.
Derfor dette indlæg.

Hvis du ønsker at høre mere om Rosenterapi, er du velkommen til at skrive
tilbage og eventuelt høre om min oplevelse med det.

Hilsen Claus Lassen

Fra : Ole Trabjerg

Dato : 16-11-02 22:47

Claus Lassen wrote:

> Hvis du ønsker at høre mere om Rosenterapi, er du velkommen til at skrive
> tilbage og eventuelt høre om min oplevelse med det.

Ja tak, jeg vil gerne høre mere om Rosenterapi.
Har du links eller adresser til behandlere i Aarhusområdet?
Har det noget med Rolfing at gøre?

mvh
Ole Trabjerg