Slut med Bogart-hatte fra Michelsen
Fra : Popeye

Dato : 01-11-02 17:10

Slut med Bogart-hatte fra Michelsen
01-11-2002 16:52:17
Efter 17 år med Bogart-hatte valgte DR's filmanmelder Ole Michelsen
fredag at opgive programmet. Ifølge Michelsen selv fordi han har "lyst til
at slutte i skønhed".

"Det har været et privilegium uden lige at få lov til at lave Bogart i
så mange år. Det har været en sand fornøjelse at være hæmningsløst
subjektiv, og blive taget alvorligt hver uge," lyder Ole Michelsens
kommentar til hans til med Bogart.

DR havde ellers planlagt at fortsætte programmet ind i det nye år, men
nu bliver de sidste programmer vist inden nytår.

Til erstatning er DR2 gået i gang med at planlægge et nyt filmformat,
hvor der denne gang skal være et samarbejde med internet og radioprogrammer.

Det var da ærgeligt, at han stopper. Jeg er ikke altid enig med hans
kommentarer til filmene, men har har nu altid været saglig i sine
bedømmelser.

Peter

begin 666 524s.gif
M1TE&.#EA< `G`*(``(BDS8&>R@!EH[?+X49ZLBV(M0!:G/___R'Y! ``````
M+ ````!P`"<```/_>+K,`T08TJJ]..O-^QV!9!@"$1S@P `!@ 9P+,\PH*9*
MW; VK!ZLVHT6&. 6/$]C0!@)BK\<R:604 *CK':K55FEAI,",#*-;$VM*[UM
MD7Z#LG(1FD0;V+.B>1T186DF,$!95!(""R(@(P]^( 0J:3.->G$3<P=I5!=Y
MC)F79 9&1GB>B5D4!WDNH7VB>9 ,30*C=%T'<DI\=Q:=?GRJ7 UI4:V5ATQO
MP:(#(G9[6ZF^3U\>36(:>0%LE[ $W\.F!\BS8)I@5-M9)X'?8MK<J1Q8V-EG
MR7)YO O$8-$HSN2M<D"L7"EF;.394VC/`)5 RTQ\(["I7S,2`C)F4=%I_Y.^
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MO$.D+'LBE8F!4JXY`3=">L=(G&>N(^!Y10SHX8HKF8E',+@1\EZ#^+E9!I:0
M('I0&"N*":DJT)%J7*1]TH$"B3A>*@>5#IEHVI85=!GJ<109D>$#N)I:0)1'
M%L 2-%$B(:@T7/1XXZKN?3G@# C0U3+&?N3A>0)@>#H)@@(7Y34E*C4QZ",_
MX/;FQ(2G5D MKL'J>EZQ*'C$Z@K'FJOILLLX\L).Z+*XQ'Z+`KBDP.)]V%MZ
MED[@*4#BXGN1;OC1TB\O*PY%Y[K)$5AKFO2Z.J\EL39K6J8*@I<N5Y(66>VZ
M".=PXC/&>IS>*K)^$,%]FDT\HW$(6]@AHYS ^XG$7-7R5XV >16$<LLQYY?3
M14OKUVLIJ])R33EWIG5D1]8#@M $E9'UUF0K<72\8VO A#,E<.KVVW#'+??<
>=-?M3FED/1)!1GSW[???@ <N^."$%_ZWDP<D```[
`
end

Fra : Jesper

Dato : 01-11-02 19:50

Popeye <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>

> Det var da ærgeligt, at han stopper. Jeg er ikke altid enig med hans
> kommentarer til filmene, men har har nu altid været saglig i sine

Lad os få Finn Holten Hansen tilbage! Han var ikke så snobbet som Ole
Michelsen. Eller måske burde man spørge Oles datter, Trine Michelsen, om
hun gider. Hun har optrådt i let påklædt stand i diverse italienske
produktioner.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

It said "Insert disk #3", but only 2 will fit!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-11-02 01:56

On Fri, 1 Nov 2002 19:49:40 +0100, spam@spam.spam.invalid (Jesper)
wrote:

>Lad os få Finn Holten Hansen tilbage! Han var ikke så snobbet som Ole
>Michelsen.

Har du et nyligt eksempel på snobbethed fra Oles side?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper

Dato : 02-11-02 09:24

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> Har du et nyligt eksempel på snobbethed fra Oles side?

Masser!

Enough: "Vi har set det hele før - bedre!"

Guruen: "Når Bollywood møder Hollywood på den måde, er det bedste man
kan gøre at se sig om efter en anden film."

Windtalkers: " "Den når ikke en film som 'The Thin Red Line' til
snørebåndene i de støvede støvler.""

The Last Castle "Det er engang militær heroisme hevet ud af kommoden
for moralsk oprustning."

New York, New York "Måske skal man se filmen for nostalgiens skyld. Man
skal bare vide, at nostalgien ikke er hvad den har været".

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-11-02 11:39

On Sat, 2 Nov 2002 09:23:47 +0100, spam@spam.spam.invalid (Jesper)
wrote:

> [...]
>
>New York, New York "Måske skal man se filmen for nostalgiens skyld. Man
>skal bare vide, at nostalgien ikke er hvad den har været".

Jeg fatter bare ikke hvad det har med snobbethed at gøre?
Men ordet perspektivering kunne bruges imo. Jeg synes altid det er
godt at sammenligne med andre film. Det fede ved OM er netop at han
_har_ en mening.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 02-11-02 11:41

"Jesper" wrote

> [...]
>
> New York, New York "Måske skal man se filmen for nostalgiens skyld. Man
> skal bare vide, at nostalgien ikke er hvad den har været".

Du glemte at svare på spørgsmålet.

'Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-11-02 12:33

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Windtalkers: " "Den når ikke en film som 'The Thin Red Line' til
> snørebåndene i de støvede støvler.""

Det var den eneste af dem du nævnte, som jeg har set.

Hvor er det snobbede?

Windtalkers er en forfærdelig gang pladder med alle de tungeste
klicheer fra krigsfilm ("nej, selv om du er en ukendt skuespiller
kommer du selvfølgelig hjem herfra. Så kan du selv fortælle din kone,
at du elsker hende."), rædsomt dårligt indklippede billeder af
slagskibe og bombefly, fuldkommen mangel på forståelse af granaters
sprængkraft kontra bazookaers osv. osv.

Den er jævnt underholdende, men så heller ikke mere. Personligt bryder
jeg mig ikke meget om The Thin Red Line, men der er ingen tvivl om, at
den rent objektivt er en meget bedre film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-11-02 13:58

Jesper wrote:

> Masser!

Kan vi så ikke få nogle af dem istedet for de eksempler på at manden
rent faktisk har en god filmsmag.

> Enough: "Vi har set det hele før - bedre!"

Denne har jeg ikke set, MEN har ikke hørt om en eneste god omtale af
filmen nogen steder.

> Guruen: "Når Bollywood møder Hollywood på den måde, er det bedste man
> kan gøre at se sig om efter en anden film."

Kan kun give ham fuldstændig ret. Guruen havde et par enkelte minimalt
sjove scener men i det store hele var den extremt belastende og en af de
film man bør styre udenom hvis man da ikke er helt ligeglad med hvad man
bruger sine penge og tid til.

> Windtalkers: ""Den når ikke en film som 'The Thin Red Line' til
> snørebåndene i de støvede støvler.""

Selom jeg ikke var den største fan af Thin Red Line vil jeg give ham ret
i den påstand. Windtalkers er helt sikkert den værste John Woo film jeg
nogen sinde har set og en krigsfilm af den slags der skraber sig langs
bunden. Intet under at det tog så længe for udlejerene at tage den op i
Danmark, noget de nok meget gerne ville ha ladet være med.

> The Last Castle "Det er engang militær heroisme hevet ud af kommoden
> for moralsk oprustning."

Kan ikke give ham mere ret.

> New York, New York "Måske skal man se filmen for nostalgiens skyld. Man
> skal bare vide, at nostalgien ikke er hvad den har været".

Nu er det længe siden jeg har set New York, New York så om han har ret
her skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-02 01:01

spam@spam.spam.invalid (Jesper) skrev:

>Windtalkers: " "Den når ikke en film som 'The Thin Red Line' til
>snørebåndene i de støvede støvler.""

I guder! Thin Red Line er en af de mest røvkedelige film, der
nogensinde er lavet. Hvis OM ikke kan lide Windtalkers, glæder jeg mig
til at se den.

Den frankofile narrehat har altid været på tværs.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-11-02 01:09

On Mon, 04 Nov 2002 01:01:04 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Hvis OM ikke kan lide Windtalkers, glæder jeg mig
>til at se den.

Husk at skrive om den var god, efter du har set den.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-02 02:20

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> I guder! Thin Red Line er en af de mest røvkedelige film, der
> nogensinde er lavet. Hvis OM ikke kan lide Windtalkers, glæder jeg mig
> til at se den.

Jeg glæder mig til at høre om du kan tvinge nogle positive fraser ud
af den film. Personligt tror jeg hellere, at du vil spise rødbedesuppe
end se den en gang til.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Henry Vest

Dato : 04-11-02 10:41

Peter B. Juul skrev:

> Jeg glæder mig til at høre om du kan tvinge nogle positive fraser ud
> af den film. Personligt tror jeg hellere, at du vil spise rødbedesuppe
> end se den en gang til.

Jeg har ikke set omtalte film, men uanset hvad, vil jeg da gerne spise
rødbedesuppe.

--
Henry Vest

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-02 14:12

Henry Vest <henry_vest@get2net.dk> skrev:

>Jeg har ikke set omtalte film, men uanset hvad, vil jeg da gerne spise
>rødbedesuppe.

Jeg tror, Peter hentydede til min tegneserie "Dimensionsdetektiven",
hvor hovedpersonen i bind 1 gør temmelig meget for at undgå at spise
borsjtj.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-02 15:13

> [...]

> Jeg tror, Peter hentydede til min tegneserie "Dimensionsdetektiven",
> hvor hovedpersonen i bind 1 gør temmelig meget for at undgå at spise

Både det og til en tidligere skærmydsel om hvordan man staver til
navnet på den fordømte - men velsmagende - ret. "Rødbedesuppe" er en
rigtig god måde at stave det på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-11-02 13:05

Niels Søndergaard wrote:

> I guder! Thin Red Line er en af de mest røvkedelige film, der
> nogensinde er lavet. Hvis OM ikke kan lide Windtalkers, glæder jeg mig
> til at se den.

Well, nu behøver det jo ikke være et hvis den ene er god må den anden
være dårlig scenario. Jeg syntes også at Thin Red Line var utrolig
langsommelig og kedelig (syntes dog den var flot filmet og elskede
scenen med aborigineen(sp?) der går forbi soldaterne som om de ikke var
tilstede.

Selvom Windtalkers ikke er ligeså lang som Thin Red Line var den OGSÅ
ufattelig lang og kedelig og indholdsmæssigt havde den omend endnu
mindre at byde på en Thin Red Line og så var den fyldt med latterlige
klicheer der desværre ikke var med til at gøre den bedre. Havde den
været mere drengerøvsagtig havde klicheerne måske været helt i orden men
desværre var det mest af alt en gang politisk korrektheds crap. Og så
havde vi en Nicolas Cage som ENDNU engang overspillede for vildt. Gad
vide om den mand nogensinde kommer til at lave en ordentlig film igen?

Tenz.

Fra : Stefan Holm

Dato : 02-11-02 11:44

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Masser!

Dine eksempler er ikke snobbethed, det er anmeldelser - den slags en
anmelder bør lave.

--
"I wear the cheese, it does not wear me."