God bog
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-11-02 15:18

Jeg har lige fået en god hebræisk engelsk ordbog, har i e-sword til jeres
computer og i ser en ref til TWOT i BDB eller under STRONGS i online bible,
så er det en ref til den bog

Jeg kan anbefale den til jer som vil studere Guds ord mere, den har meget
mere end strongs, og er mere en ordbog med følgende forsklaring af ordene.

Jeg har betalt 1187 kr for den i en boghandel, men den kan kan fåes for 700
kr på nettet

theological wordbbok of the old testament

Gå ind på amazon og se den der.

and with his stripes2250 we are healed.7495

H7495

??? / ???

ra^pha^' / ra^pha^h

BDB Definition:

1) to heal, make healthful

1a) (Qal) to heal
1a1) of God
1a2) healer, physician (of men)
1a3) of hurts of nations involving restored favour (figuratively)
1a4) of individual distresses (figuratively)
1b) (Niphal) to be healed
1b1) literal (of persons)
1b2) of water, pottery
1b3) of national hurts (figuratively)
1b4) of personal distress (figuratively)
1c) (Piel) to heal
1c1) literal
1c2) of national defects or hurts (figuratively)
1d) (Hithpael) in order to get healed (infinitive)

Part of Speech: verb

A Related Word by BDB/Strong's Number: a primitive root

Same Word by TWOT Number: 2196

--
Ole Madsen

ICQ 12969043