databasefiler i Delphi?
Fra : tdn

Dato : 01-11-02 15:34

Hej,

Jeg har brugt delphi i en 3 års tid nu. Jeg dog har aldrig benyttet mig af
databaser i Delphi. Jeg vil gerne kunne lave noget i stil med det programmet
Miranda-ICQ gør. (sikkert osse Mirabilis ICQ). Den gemmer en database i en
fil.
Jeg vil gerne kunne gemme en databasefil med forskellige oplysninger om
indstillinger osv.

Kan nogen fortælle mig noget om hvordan jeg kan gøre dette?

BEMÆRK: Det jeg efterspørger er ikke det at forbinde til fx. en MySQL,
MSSQL, MsAccess eller Oracle database server hvor på der så ligger en
database jeg ændrer ting i.
Jeg vil lave min egen database som jeg så vil gemme i en fil.

Mvh og tak
Thomas

Fra : // Overby

Dato : 01-11-02 23:42

> Jeg vil gerne kunne gemme en databasefil med forskellige oplysninger om
> indstillinger osv.
> Kan nogen fortælle mig noget om hvordan jeg kan gøre dette?

Det nemmeste er næsten en .ini-fil eller at skrive til reg.databasen.

Søg i hjælp på enten TIniFile eller TRegistry

Daniel

Fra : tdn

Dato : 04-11-02 09:05

> Det nemmeste er næsten en .ini-fil eller at skrive til reg.databasen.
>
> Søg i hjælp på enten TIniFile eller TRegistry

jamen det er ikke det "nemmeste" jeg efterspørger, er deT?
De kan ikke bruges i dette tilfælde.

Kan nogen svare mig på det jeg spørger om?

Fra : PA

Dato : 04-11-02 15:02

"tdn" <tdn@peps.dk> skrev i en meddelelse
> jamen det er ikke det "nemmeste" jeg efterspørger, er deT?
> De kan ikke bruges i dette tilfælde.
>
> Kan nogen svare mig på det jeg spørger om?

Inifiles er helt klart den nemmeste måde at gemme/hente oplysninger på.
Der er en fin hjælp i Delphi til dette. Og hvorfor mener du ini filer ikke
kan bruges?
Inifiles er som skabt til det du søger, nemlig "gemme en databasefil med
forskellige oplysninger om
indstillinger osv.", som er det du vil have.
Hvis det er et større projekt, kan du også bruge records. Men det er ikke
den nemme løsning.
--
PA

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 12-11-02 23:41

"PA" <box5000@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Inifiles er helt klart den nemmeste måde at gemme/hente
> oplysninger på.

[snip]

> Hvis det er et større projekt, kan du også bruge records.
> Men det er ikke den nemme løsning.

Hvor har ingen forelået Paradox?

--
M.v.h.
Olav

Fra : tdn

Dato : 13-11-02 14:32

> Hvor har ingen forelået Paradox?

Hvad er paradoxx?

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 14-11-02 11:39

Jeg kan klart anbefale

http://www.dbisam.com/

Det er hamrende stabilt, kan køre både i memory og på harddisken, kompileres
ind i .exe filen, så du ikke skal bruge eksterne dll'er, BDE, ODBC og andet
grimt snask, og det er ekstremt hurtigt.

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/