twinview på geforce 3??
Fra : karl hansen

Dato : 01-11-02 14:24

hej alle

Jeg har en pc med et geforce3ti 200 grafikkort, og har undersøgt muligheden
for at benytte mig af den på mit geforce2 kort tilgængelige twinview
funktion (f.eks til kloning af skærmbillede til tv)
Jeg har kigget lidt i gruppen og er kommet frem til at mit LORTEGRAFIKKORT
vist ikke understøtter twinview , men at kun geforce2 og 4 gør det - er det
rigtig forstået???
Hvis ja er der så andre muligheder (tvtool har jeg forsøgt, men der har man
kun en skærm igang) ???

Karl

Fra : Peter Pan

Dato : 01-11-02 18:04

"karl hansen" <tntjazz@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> vist ikke understøtter twinview , men at kun geforce2 og 4 gør det - er

Ja og nej. GeForce3 har ikke TwinView. Men det har GeForce2 nu heller ikke.
Dvs. de billige GeForce2 MX modeller har det, men ikke de rigtige modeller
(GTS, Pro, Ti og Ultra)

Mvh
Anders

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-11-02 18:26

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke.
> Dvs. de billige GeForce2 MX modeller har det, men ikke de rigtige modeller

Ok det er da den omvendte verden for mig! Dvs lorte kortene har denne
funktion mens de gode ikke har? Meget mystisk!!

Hygge

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-11-02 21:19

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Ok det er da den omvendte verden for mig! Dvs lorte kortene har denne
> funktion mens de gode ikke har? Meget mystisk!!

Jeg var selv meget uforstående overfor dette mysterium.

Kørte fint twinview med mit skod noname GF2mx-200/tv-out
til kr. 600,-
beslutter mig så for at "opgradere" til et
Asus Geforce 3-Ti 200 Deluxe med TV in/out
til kr. 1395,-
og fattede bare ikke en meter, da denne funktion
ikke var der mere.

men nvidia er lidt underlige på det punkt,
eks kan et GF4mx420 ikke køre de samme
DX8.1 3d funktioner som et Geforce 3

Jan Rasmussen

Fra : karl hansen

Dato : 06-11-02 21:08

Tak for jeres svar

Jeg er ked af at det ikke løser mit problem. Jeg levede nok i en naiv tro på
at jo dyrere jo bedre/flere options - men sådan hænger verdenen åbenbart
ikke sammen.

Findes der ikke et program der kan simulere twinview/klon ??????

MVH

Karl

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-11-02 22:49

"karl hansen" <tntjazz@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke sammen.
>

> Findes der ikke et program der kan simulere twinview/klon ??????

Tvtool har en funktion der heder Dual view den virker sådan
set ok bortset fra at monitoren så køre med 50hz, så det er
ikke noget man kan arbejde seriøst i.
Dual view er en klon funktion.

www.tvtool.de

Jan Rasmussen