Hadesider ?
Fra : Nils

Dato : 01-11-02 13:58

Nogen der ved hvordan domstolene ser på hadesider ?
F.eks er denne www.lortetoyota.dk ikke mere at finde, hvad er sket ?
http://www.dagbladet.no/dinside/2001/06/05/261912.html

Kan danske domstole lukke hadesider på danske domæner ?
Og hvis man nu flytter til eksotiske domæner, er man så i sikkerhed for evt
dansk domstolsindgriben ?

MVH

Fra : Nils

Dato : 01-11-02 14:07

Jeg fandt flere døde sider i sagen:

http://www.nope.dk/listkat.php3?idp=4&ids=10&idt=1&page=1
Han har vidst også www.lortebjertobiler.dk

Men hvad sker der egentligt når en side lukkes af domstolene, er det
webhotellet der ændrer navneserver eller er det DK-hostmaster der ophæver
domænet ?

MVH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-02 15:21

Nils skrev:

>Nogen der ved hvordan domstolene ser på hadesider ?
>F.eks er denne www.lortetoyota.dk ikke mere at finde, hvad er sket ?

I den aktuelle sag blev der indgået en aftale mellem forhandleren
og kunden. Et af punkterne var at han skulle pille sin hadeside
ned.

>Kan danske domstole lukke hadesider på danske domæner ?

Ja, hvis de overtræder loven på en eller anden måde. Det gør en
hadeside ikke som sådan hvis der ikke står løgn eller injurier på
den.

--
Bertel

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-11-02 16:55

Hej Bertel m.fl.,

>Ja, hvis de overtræder loven på en eller anden måde. Det gør en
>hadeside ikke som sådan hvis der ikke står løgn eller injurier på
>den.

Hvor går grænsen for hvad man må? I forbindelse med et fritidsfirma
har jeg det sidste 1½ år haft en tvist med et stort dansk firma med en
ikke ubetydelig eksport. Det drejer sig om leveringsnægtelse, og
konkurrencestyrelsen har desværre ikke givet mig medhold i at deres
produkt var så unikt at jeg ikke kunne finde erstatning herfor.

Jeg kan vel godt opfordre til forbrugerboycut (på dansk såvel som på
engelsk), med min udlægning af sagen ikke?

Jeg planlægger at nævne både de aktuelle produkter, men samtidig gøre
opmærksom på de øvrige selskaber og varemærker som ejes og styres af
samme familie.

Jeg må vel godt nævne deres varemærker, således at søgesider kan få
det indekseret?

Jeg regner ikke med at offentliggøre hverken deres eller min
korrespondance, men blot skrive hændelsesforløbet.

Det pågældende firma har tidligere krævet at få deres firmanavn
fjernet fra en anden delvist relateret site jeg har. Det gjorde jeg
dengang, eftersom jeg ikke på det tidspunkt havde noget ønske om at
lægge mig ud med dem.

På forhånd tak for kommentarene.
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-11-02 16:57

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan vel godt opfordre til forbrugerboycut (på dansk såvel som på
> engelsk), med min udlægning af sagen ikke?

Aldeles ujuridisk sidder jeg og funderer over, hvad du vil have ud af dine
"anstrengelser/opfordringer"..?

Hr. Bjørn

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-11-02 17:21

On Fri, 1 Nov 2002 16:56:53 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Aldeles ujuridisk sidder jeg og funderer over, hvad du vil have ud af dine
>"anstrengelser/opfordringer"..?

Hej Bjørn,

Et meget godt spørgsmål. Som jeg har et meget godt svar op.

Jeg nærer intet håb om nogensinde at komme til at handle med
pågældende firma. Men jeg har et håb om at mine frænder verden over
vil erstatte deres produkter med andre producenters.

Sekundært at det pågældende firma vil hidse sig op og bruge en masse
advokatomkostninger på at finde ud af at de rent faktisk ikke kan
forhindre mig i det

De problemer de har forårsaget indtil nu, har vel kostet mig rundt
regnet 80 timers besvær, 2000 kr. udgifter og manglende indtjening på
30.000 kr.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-11-02 17:31

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> De problemer de har forårsaget indtil nu, har vel kostet mig rundt
> regnet 80 timers besvær, 2000 kr. udgifter og manglende indtjening på
> 30.000 kr.

Fortsat aldeles ujuridisk .... hvis du kan nøjes med én skuffelse omkring
leverandører i din karriere som (deltids-)selvstændig, er du mere heldig end
loven tillader.

Alternativt ... er du indstillet på at lave hadesider for hvereneste
skuffelse, kan du ikke få meget tid til andet.

På den anden side, opnår du heller ikke selv at få oprettet en hadeside fra
én af dine kunder.

PS: Jeg finder det aldeles umodent samt uhørt at en
(deltids-)næringsdrivende/virksomhed opretter hadesider omhandlende andre
næringsdrivende/virksomheder.

Hr. Bjørn

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-11-02 20:19

On Fri, 1 Nov 2002 17:31:16 +0100, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>leverandører i din karriere som (deltids-)selvstændig, er du mere heldig end

I virligheden er vi nok ret enige, jeg gider da ikke rende og lave
hadesider for hver eneste gang jeg føler mig røvrendt.

Nu vil jeg ikke blande denne sage ind i dette, men kernen i det hele
er en usædvandlig snerpet holdning hos det pågældende firma, samt en
opførsel som såmænd ikke kun har været overfor mig, men overfor flere
af mine venner som tidligere handlede hos firmaet direkte.

>Alternativt ... er du indstillet på at lave hadesider for hvereneste
>skuffelse, kan du ikke få meget tid til andet.

Dét er min tid for kostbar til. Men denne sag er noget for sig.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-02 23:36

Nicolai Lang skrev:

>Hvor går grænsen for hvad man må?

Det er ikke sådan at svare på. I sin yderste konsekvens skal en
dommer jo vurdere det.

>I forbindelse med et fritidsfirma har jeg det sidste 1½ år haft en tvist
>med et stort dansk firma med en ikke ubetydelig eksport.

Hvis du holder dig til at skrive fakta og din egen mening i et
normalt sprog, altså uden "SNYD!!" og "SVINDLERE!!!", så kan jeg
ikke se at der skulle være noget i vejen med det.

>Jeg kan vel godt opfordre til forbrugerboycut (på dansk såvel som på
>engelsk), med min udlægning af sagen ikke?

Det vil jeg mene.

--
Bertel