Nokia 7210 anmeldelse!
Fra : Preben S. Nielsen

Dato : 01-11-02 14:01

Hej med jer!

I går fik jeg endeligt taget mig sammen til at få købt Nokia 7210, så jeg
synes lige jeg vil lave
en lille anmeldelse af mit nye legetøj!

MENU:

Menuen er som vi kender den fra Nokia, dog med et par ekstra punkter til
billeder, polytoner osv.
Alarmen er kommet frem som sin egen menu, men desværre (så vidt jeg ved) er
det ikke muligt at
ændre alarm-tonen

NAVIGATIONEN:

Eftersom Nokia har foræret os en venstre og højre knap (udover de alm.
navikeys) er navigation
blevet kraftigt forbedret, - fx muligheden for at gå i alle retninger både i
kalender og tegnoversigt
er ret lækker. Ellers ender man, ved et enkelt tryk på venstre-knappen, ude
i 'skriv sms' - og ved
et enkelt tryk på højre-knappen, inde i kalenderen! ..og det er jo herligt!

DISPLAY:

7210'eren er født med 4096 farver på skærmen, ligesom Samsung T100, men
efter min mening ikke
af samme kvalitet overhovedet. Nokia'ens virker mere utydeligt og 'grynet'
end Samsung'ens. Derudover
findes muligheden for at ændre farven på batt.indikatoren m.m. ikke, dvs.
har du et mørkt wallpaper
bliver de forskellige indikatorer utydelige, ja faktisk kan man slet ikke se
dem! - måske det kunne ændres
ved næste software release..?

LYD:

Nokia'en er min anden telefon med polyfoni (Samsung T100 før den), og jeg
vil igen vove at påstå at Samsung
også løber med sejren hér, men lad os nu se, når jeg engang får downloadet
nogle nye toner. Man har også
mulighed for medhør via. poly-højtaleren, og det fungerer ganske glimrende -
jeg har før haft en Panasonic GD93
som kunne samme trick, - gad vide hvorfor Nokia er så sent ude med denne
funktion? Medhør kan også bruges
til at afspille radio, dog skal headsettet være tilsluttet da radioantennen
er ledningen på headsettet, men faktisk en
udemærket lyd og ganske smart fundet på.

OVERALL:

Generalt vil jeg sige at 7210 er en telefon som man vil komme til at holde
af, jeg synes at Samsung T100 og Sony-
Ericsson T68i slår den på nogen punkter, men tænker vi hukommelse,
brugervenlighed, design og helt klart under-
holdning (med java-understøttelse, og de ret sjove spil der kommer
standard), finder vi en klar vinder i Nokia 7210.
Det er jo heller ik' en dårlig ting at 'føde' den med et stereo-headset vel?
...køb den!

Med Venlig Hilsen

Preben Nielsen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 01-11-02 19:41

"Preben S. Nielsen" <prebstar@tdcspace.dk> skrev i melding
> [...]
> standard), finder vi en klar vinder i Nokia 7210.
> Det er jo heller ik' en dårlig ting at 'føde' den med et stereo-headset

Flott anmeldelse!

Nyttig for de som vurdere å kjøpe 7210.

La meg få lov å legge til:

T68-eiere vil ikke bli spesielt imponert av 7210. Selv om T68 kun har 265
farger i displayet, utnytter den det bedre enn 7210. Dessuten ligger masser
av logoer, skjermsparere og temaer og venter på Sonyericssons hjemmeside og
www.esato.com Temaene på 7210 er kjedelige, og man kan ikke skreddersy
dem. Det kan man med T-68-temaene. Man lager dem på ovennevnte hjemmesider,
og kan så laste dem ned.

Menyene til 7210 er blitt mer og mer uoversiktlige, ettersom telefonene får
flere og flere funksjoner. 7210 har vel i utgangspunktet omtrent 14-15
"trinn". Flere og flere av konkurrentene har en "grunn-meny" på 9 ikoner. Da
blir det mer oversiktlig.

Samsung T100, som du nevnte har et fantastisk display, men den har ikke
GPRS, og den har elendige batteritider. Men en flott telefon er det, fra en
produsent som er på full fart oppover på salgsstatistikkene.

7210 e har en god kalender, men T68 har en svært god kalender.

7210 har profiler som kan tidsinnstilles. Man kan f.eks bruke "stille" når
man er på kino (er det bio dere kaller det?). Når filmen er slutt, skifter
profilen over til den man hadde tidligere.

7210 har en meget god innebygget handsfree, samt at en ekstern leveres
standard. Nytten av radio kan diskuteres, men det kan være nå greit å ha
Flott!!

Etter min mening er det ikke så mye nytt på 7210, med unntak av
fargeskjermen og utseendet.

Etter min smak er 7210 en meget elegant telefon, og man venner seg til det
uortodokse tastaturet.

Det nyeste nummeret av bladet "Mobil" har test av 7210.

En god test, med mange bilder finnes på
http://www.mobile-review.com/preview/nokia3650-3510i-en.shtml

7210 kan så absolutt anbefales, men dessverre hadde jeg erfaring med T68 før
7210... 7210 er en telefon mange har ventet på, og det er ingen fare for at
den skal få stå lenge i butikkhyllene.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Morten Juel

Dato : 02-11-02 11:29

Hejsa Preben

fed anmeldelse, mange tak )
Jeg skal nok anmelde min 6510, når jeg får den
Ja jeg synes også at displayet er lidt grynet, og så meget savner jeg heller
ikke farver
Dog synes jeg 7210 mangler en fed funktion, og det er tale optagelse, altså
diktafon som 8310 og 6310 og 6510 har. men det "burde" jo kunne laves med en
java funktion !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Preben S. Nielsen

Dato : 03-11-02 23:36

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
altså
> diktafon som 8310 og 6310 og 6510 har. men det "burde" jo kunne laves med

Hej!

Ja, det burde det jo (taleoptagelse) - mærkeligt at 'spare' funktionen væk!?

mvh. PrebZi!

Fra : peter

Dato : 04-11-02 01:33

> [...]
> har du et mørkt wallpaper
> bliver de forskellige indikatorer utydelige, ja faktisk kan man slet ikke

Det kan du da allerede nu. Menu -> Indstillinger-> Display Ind. - >
Farveskema.

Peter

Fra : Preben S. Nielsen

Dato : 04-11-02 14:23

> Det kan du da allerede nu. Menu -> Indstillinger-> Display Ind. - >
> Farveskema.
>

> Peter

...ja okay, det kan jeg faktisk godt se nu, men farverne er stadig så
svage og uklare at det er svært at fatte man sidder med en skærm
på 4096 farver, - det er tæt på farverne er bedre på en T68'er--!

PrebZi!

Fra : P.H.

Dato : 04-11-02 14:38

Er jeg den eneste hvis tlf har det problem at den overskriver nye beskeder
med gamle "kædede" beskeder?

Jeg kan få en besked fra en person, hvor teksten bliver overskrevet med 2.
del af en kædet besked. Det er sindsygt irriterende. Kan afhjælpes ved at
slukke tlf'en hvorefter teksten så er rigtigt.

Fatal software fejl!!!

Ved nogen, om man selv kan opdatere sin tlf med ny software når det kommer?

Fra : Christian Poulsen

Dato : 04-11-02 23:16

> Fatal software fejl!!!

Det er jo Nokia.

Jeg må indrømme jeg altid har været Nokiafan. Men efterhånden ikke mere.
De laver nogle suverænt fede produkter. Men det p*sser mig lidt af, at
de tager r*ven så alvorligt på folk som de gør.

> om man selv kan opdatere sin tlf med ny software når det kommer?

Selvfølgelig kan du _ikke_ det. Den skal på værksted.

Fra : peter

Dato : 06-11-02 02:41

"P.H." <delgado@mail.dk> wrote in message
> [...]
> del af en kædet besked. Det er sindsygt irriterende. Kan afhjælpes ved at
> slukke tlf'en hvorefter teksten så er rigtigt.

Det har jeg også prøvet. Dybt frustrerende!!!

Håber der snart kommer en update der klare det problem.

Peter