Juhu + dækskift
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-11-02 12:55

Hej,

Steffen Hansen var lynhurtig til at få fikset baby-gixx'eren, så nu er
den rullende igen. Han justerede bare lidt på benzintilførslen og gav
den endnu et par nye tændrør...

Men nu skal jeg altså også lige have den ind for vinteren - når jeg
har fået smidt ny olie og oliefilter på den (det spørger jeg nok en
masse om i næste uge...). Jeg har fundet ud af at Midtfyns MC kun skal
have 125+moms om måneden for at have den stående, så det er jo helt
raket!

Men de sagde også at hvis jeg fik lavet for 2000+moms mens den stod
der, skulle jeg ikke betale for at have den stående vinteren over. I
den forbindelse kunne jeg kun finde på to ting, der bør laves på den:
- Ny kæde
- Nye dæk.
- Andre forslag til hvad der måske står til udskiftning på en '88 GSX
R 500 med 8500 på klokken?

Har i nogle ca. priser på hvad det koster, specielt det med dækkene?
Den bruger 100/80x17 foran og 130/70x17 bagved. Hvad skifter man
normalt ved et dækskift? Bare gummiet, eller også fælgen, eller hvad?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-11-02 13:04

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skifter man
> normalt ved et dækskift? Bare gummiet, eller også fælgen, eller hvad?

....fælgen er nok lidt overdrevet...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-11-02 13:22

Spørg lige til selve opbevaringen hos Carsten midtfyn, jeg mener blot at
MC'en står i et træskur, uopvarmet hos ham. Men måske det er anderledes nu,
det er længe siden jeg har besøgt ham. Men han skulle være dygtig.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-11-02 13:31

> [...]
> - Ny kæde
> - Nye dæk.
> - Andre forslag til hvad der måske står til udskiftning på en '88 GSX

Med det kilometertal tror jeg udstødningen er udskiftningsmoden pga.
spindelvæv og spurvereder.

Olieskift+filter, eftersyn af bremseklodser+luftfilter, skift af
bremsevæske.

> Har i nogle ca. priser på hvad det koster, specielt det med dækkene?
> Den bruger 100/80x17 foran og 130/70x17 bagved. Hvad skifter man
> normalt ved et dækskift? Bare gummiet, eller også fælgen, eller hvad?

Kun dækket.
Det koster nok i omegnen 700-1100,- inkl. montering for et dæk, alt efter
hvilken model du vælger. Et kædekit koster ca. 1000,-, og så har du jo for
længst rundet de 2000,-. Hvis du så køber så meget, så skulle der være
mulighed for lidt mængderabat.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jon Larsen

Dato : 04-11-02 17:54

> Steffen Hansen var lynhurtig til at få fikset baby-gixx'eren, så nu er
> den rullende igen. Han justerede bare lidt på benzintilførslen og gav
> den endnu et par nye tændrør...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad måtte du slippe for den operation ??+

Mesterslanten eller ???? ........

--
Jon Larsen ( som også snart gerne vil Juhu'e )
Gixxer 250 ( stadig syg )