TIl Wheeler!!!
Fra : Per

Dato : 01-11-02 11:51

Hej med dig wheeler!

EN anden mulig årsag til dit problem, kan være at YPVS ventilen vender
forkert. DVS. når du gasser op, ja så lukker den for udstødningen istedet
for at åbne. Har den være åbnet før af en usagkyndig?

Jeg ved ikke om det er muligt at vende den forkert på en RD3½, men det kan
lade sig gøre på en DT125R.

Blot et muligt forslag til fejlen.

Mvh. Per!

Fra : wheeler

Dato : 01-11-02 17:46

> [...]
> for at åbne. Har den være åbnet før af en usagkyndig?
>
> Jeg ved ikke om det er muligt at vende den forkert på en RD3½, men det kan

Hej per - jepper YPVS'eren er blev renoveret og samlet af en privat-person

Mon andre herinde kan svare på Pers spørgsmål: "om det er muligt at vende
den forkert på en RD3½, "? - og om dette kunne være forklaringen på
problemet (lyder bare underligt, når maskinen jo først sætter ud efter den
er blevet driftsvarm (red. tæsket igennem

Pft.

Wheeler

Fra : Per Emborg

Dato : 01-11-02 18:15

Ja den kan vendes forkert :)) Tro mig

Tjek også lige menbramerne om de er tætte hvis den får falsk luft der fra
kan den godt få nogen af de symtomer som du taler om

Per Emborg

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 01-11-02 23:48

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> problemet (lyder bare underligt, når maskinen jo først sætter ud efter den
> er blevet driftsvarm (red. tæsket igennem

Det kan du vel godt, hvis du gør dig umage...
Det vil dog ikke få den effekt du beskriver, blot dårligt træk hele vejen
op. Det kan man jo ikke sige din lider af.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-02 01:02

wheeler wrote:
> [...]
> problemet (lyder bare underligt, når maskinen jo først sætter ud efter den
> er blevet driftsvarm (red. tæsket igennem

Du kan nok formode at den vender ganske rigtigt hvis
maskinen har sit 'power-band' ..
Dvs. hvis den stiger voldsomt i effekt ved omkring en
7000rpm og fortsætter med at trække ud til 11000rpm ..

Hekto kan vist forklare bedre end mig hvilke 'trin' YPVS'en
kan mærkes ved, jeg kan faktisk ikke huske de præcise RPM..

svjh trækker min fornuftigt og by-brugbart fra ca. 4000rpm,
stiger langsomt i effekt op til ca. 7000, hvorefter det går
hurtigt op af ..

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk