Kan jeg undvære Apache Connectoren i Tomca~
Fra : stk

Dato : 01-11-02 11:30

Hej NG.

Jeg er helt grøn hvad Tomcat angår. Lige nu sidder jeg og kigger på
server.xml (jeg er også helt grøn i xml!). Og så kom jeg til at tænke på
hvad er forskellen på Tomcat og Apache? Og hvis jeg ikke køre Apache,
behøver jeg vel heller ikke connectoren?

mvh
Stefan

Fra : Henry Vest

Dato : 01-11-02 11:35

stk wrote:

> hvad er forskellen på Tomcat og Apache?

Apache er en webserver. Udover statiske websider, kan du bruge den hvis du
vil benytte fx PHP eller CGI-scripts.

Tomcat kan for så vidt også bruges til statiske websider. Men den er først
og fremmest beregnet til brug med servlets og jsp-sider.

Du kan kombinere Apache og Tomcat, således at klienten sender en
forespørgsel til Apache og hvis så den omhandler servlets og jsp, sendes
forespørgslen videre til Tomcat.

> Og hvis jeg ikke køre Apache,
> behøver jeg vel heller ikke connectoren?

Nej.

--
Henry Vest

Fra : stk

Dato : 01-11-02 11:56

> [...]
>
> Tomcat kan for så vidt også bruges til statiske websider. Men den er først
> og fremmest beregnet til brug med servlets og jsp-sider.
Jeg takker og bukker for det hurtige svar

Jeg har også hørt, at Tomcat kan bruges som plug-in til IIS. Kender du noget
til det?

c",)
Stefan

Fra : Henry Vest

Dato : 01-11-02 12:14

stk wrote:

> Jeg har også hørt, at Tomcat kan bruges som plug-in til IIS. Kender du
> noget til det?

Jeg har hørt det samme, men har dog aldrig afprøvet det i praksis.

--
Henry Vest

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 01-11-02 13:25

stk skrev:
> Jeg har også hørt, at Tomcat kan bruges som plug-in til IIS. Kender du noget
> til det?

Det gør ham her (så vidt jeg husker er den dog en lille smule forældet
på visse punkter, men det lykkedes da for mig i sidste ende):

http://members.ozemail.com.au/~lampante/howto/tomcat/iisnt/

(og Google kender umiddelbart nogle flere)

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://euph.dk)
The prairies are vast plains covered by treeless forests.