Angående Internet svindler
Fra : MXL [8900]

Dato : 31-10-02 23:09

Hejsa,

Håber i kan hjælpe det drejer sig om køb af en HD til 740,- ved :

Carsten Phillip Andersen ,Herfølge

Jeg har handlet i d.m.p.e utallige gange men det sker sommetider at folk
snyder og svindler...

Jeg ville gerne have den sendt per efterkrav, men han ville kun
forudbetaling
og nu vil han ikke sende den aftalte vare, og kommer med utallige
undskyldninger og nu svarer han slet ikke længere..hverken på post eller
mobil.

Hvordan står jeg stillet rent juridisk... jeg vil selv kalde det for rent
tyveri

Er det nok (beløbets størrelse) til at politianmelde ?

Jeg har søgt lidt rundt og fundet en anden der også er blevet snydt af ham,
hvilket jeg har kontaktet

søg evt. på navn i google / grupper
--
Med Venlig Hilsen

Thomas Roth Madsen

aka

MXL

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-11-02 07:44

On Thu, 31 Oct 2002 23:09:19 +0100, "MXL [8900]" <M@veryhotmail.com>
wrote:

>Hvordan står jeg stillet rent juridisk... jeg vil selv kalde det for rent
>tyveri

Det er det næppe. Se i gruppens FAQ.

>Er det nok (beløbets størrelse) til at politianmelde ?

Beløbets størrelse er uden betydning for en politianmeldelse. Men det
er tvivlsomt om det overhovedet er en politisag.

Beløbet er dog nok for lavt til at det kan betale sig for dig at føre
en retssag og antage advokat til at inddrive beløbet.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-11-02 08:19

MXL [8900] skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> forudbetaling
> og nu vil han ikke sende den aftalte vare, og kommer med
> utallige undskyldninger og nu svarer han slet ikke

Du skulle have holdt fast i at den skulle sendes anbefalet. Og
hvis han ikke ville det kunne han bare beholde sin harddisk.

Lars Raaby

Af skade bliver man klog men sjældet rig.