Droslingen - hvad gør den?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 31-10-02 22:02

Hej,

Jeg blev af mekanikeren spurgt hvad den drosling der sidder på min GSX R 250
består af. Er der nogen der ved det?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-02 22:19

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg blev af mekanikeren spurgt hvad den drosling der sidder på min GSX R
250
> består af. Er der nogen der ved det?

4 stykker metal med et hul, som sidder i indsugningerne, så motoren ik får
så meget luft.
Det er pænt dyrt at få sådan et par stykker , med hul i. Mener det koster
1500kr.
Det kunne da være man skulle fremstille sådan noget? :)))

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 22:35

> [...]
> 1500kr.
> Det kunne da være man skulle fremstille sådan noget? :)))

Ja, det er sådan set bare nogle kraftige spændeskiver, men det er det
medfølgende papir med registreringsnummeret, der er dyrt.

De har også været så smarte at man _skal_ købe et nyt kit hver gang man vil
have en cykel droslet. Ikke noget med at købe det brugt fra en, der ikke
bruger det mere.. Lidt frækt efter min mening.

Heldigvis får jeg aldrig brug for sådan noget drosle-pjat.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andrew

Dato : 31-10-02 23:06

> [...]
> bruger det mere.. Lidt frækt efter min mening.
>
> Heldigvis får jeg aldrig brug for sådan noget drosle-pjat.

Hej

Jeg er ved at købe en MC og fyren jeg køber den af siger i annoncen at
"neddrosling til lille kørekort medfølger". Men i siger at man SKAL købe et
nyt droslingssæt, eller hvad?
Må jeg ikke bruge det droslingssæt der følger med her, SKAL jeg købe et nyt
sæt?

Mvh Anders

Fra : Gundersen

Dato : 31-10-02 23:23

Hejsa

> [...]
> nyt droslingssæt, eller hvad?
> Må jeg ikke bruge det droslingssæt der følger med her, SKAL jeg købe et nyt

Det han har er jo nok bestilt til præcist den MC med det stelnr. I
såfald er der fungere det fintnok! Du kan bare ikke flytte det til en
anden MC

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 23:25

> [...]
et
> nyt droslingssæt, eller hvad?
> Må jeg ikke bruge det droslingssæt der følger med her, SKAL jeg købe et

Hvis det følger med, kan du fint bruge det. Det er købt til en specifik mc
med et bestemt stelnr., og det kan kun benyttes sammen med denne.

I dit tilfælde er der ingen problemer, da det nok har været brugt på cyklen
før.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andrew

Dato : 31-10-02 23:38

> [...]
> med et bestemt stelnr., og det kan kun benyttes sammen med denne.
>
> I dit tilfælde er der ingen problemer, da det nok har været brugt på

ok, puuuha

Mvh Anders

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-10-02 22:37

> [...]
> 1500kr.
> Det kunne da være man skulle fremstille sådan noget? :)))

_____________________________________

Ja, de koster omkring 1500,- (har selv investeret i et sæt) og JA, man kan
sagtens selv få standset sådan 4 skæve skiver i karroserijern ud for en
daler. MEN selvom man kan standse nok så mange pæne skiver, så er det stadig
de medfølgende papirer, der koster klejnerne.
Frækt at det skal koste så meget, synes jeg!
Jeg har iøvrigt mine skiver til salg, hvis nogen er interesseret??
....papirerne får I ikke... dem bruger jeg selv! he he

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-02 22:36

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> stadig de medfølgende papirer, der koster klejnerne.
> Frækt at det skal koste så meget, synes jeg!

Hæ, min gamle gixxer kørte fint på lille kort uden de der skiver og
papirer, men nu er jeg jo også vaneforbryder Den havde alligevel kun 29
hk på baghjulet, så fandme nej om jeg skulle bruge 1500,- på et stykke
papir... sådan noget bullsh*t :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-10-02 22:55

> [...]
29
> hk på baghjulet, så fandme nej om jeg skulle bruge 1500,- på et stykke
_________________________________

Uden at afsløre for meget, kan jeg vidst godt røbe at jeg også har glemt at
montere dem, men selvom papirene er stjerne dyre, så er det sq et godt
materiale, de er lavet af! ...hmmm just kidding! :-/

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-02 22:50

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har iøvrigt mine skiver til salg, hvis nogen er interesseret??
> ...papirerne får I ikke... dem bruger jeg selv! he he

Okay. Smart nok.. Men ik for noget. Hvorfor købe noget til 1500 kr, bruge
500 på syn, for derefter at pille lortet ud igen.
Så er vi jo lige vidt! Papiret gælder nogle skiver, der ligger hjemme i
rodebunken :)

> Psycho Cowboy
> Babygixxer
Har du ik billeder ?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-10-02 23:02

> [...]
> 500 på syn, for derefter at pille lortet ud igen.
> Så er vi jo lige vidt! Papiret gælder nogle skiver, der ligger hjemme i
______________________________

Tjoe... synet har jeg klaret selv, og jeg har ladet mig fortælle, at ligesom
synsmanden ikke kan / vil tjekke om skiverne er monteret, når den bliver
synet - lige så lidt kan / vil strømerne gøre det, når man bliver stoppet.
Desuden har jeg utallige historier med folk, som er sluppet fra en
monsterbøde, ved at vise droslingspapirerne.
______________________________

> Har du ik billeder ?
______________________________

Desværre er jeg en af de kære studerende, som ikke har penge til et
digitalkamera, så jeg har ikke andet end nogle alm. billeder, men her til
foråret får jeg lige fixet nogle med min nymalede mc.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-02 23:31

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> bliver synet - lige så lidt kan / vil strømerne gøre det, når man bliver

Høhm, ligesom da jeg blev stoppet på gixxeren og den flinke betjent påtalte
det nedslidte bagdæk. Jeg undskyldte det med at det da var gået meget
hurtigt og jeg troede at (blablalbla). Til det sagde at det da tror pokker
som jeg accelererer. Han havde åbenbart fulgt efter mig i længere tid og
synes heller ikke at jeg burde køre 100 hvor grænsen var 70. Men han ville
ikke se nogle papirer eller noget. Sikkert en forglemmelse, men det er
altså ikke det første de tjekker. Han var forresten heller ikke vild med at
jeg kørte på cykelstien, men der altså lige en jeg skulle snakke med
Nåja, hele omgangen var gratis, jeg bestilte et nyt bagdæk samme dag og
holdt bedre øje med sidespejlene fremover Så må alle da være glade
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Andrew

Dato : 31-10-02 23:48

> [...]
> Nåja, hele omgangen var gratis, jeg bestilte et nyt bagdæk samme dag og
> holdt bedre øje med sidespejlene fremover Så må alle da være glade

Er motorcykelbetjente generelt flinke?

Mvh Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-02 23:45

Andrew wrote:

> Er motorcykelbetjente generelt flinke?

Det var nu en bilbetjent og han virkede da egentlig ret frisk. Da han kørte
lavede han da også en u-vending med hjulspind på ringvejen i Silkeborg, så
han var nok ikke den værste at blive stoppet af
Mht. mc-betjente, så mumler folk altid lidt om at det er værre end de
almindelige, men det tror jeg nu næppe på. Det er mc'ister som alle andre,
bortset fra at de lever af det, så hvis man udviser respekt, så skal de
såmænd nok være flinke nok Der er da nok undtagelser, men det skader
ikke at være optimistisk.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-11-02 07:49

> [...]
> Desuden har jeg utallige historier med folk, som er sluppet fra en
> monsterbøde, ved at vise droslingspapirerne.

Ok, du har simpelthen selv synet din MC? (Smart)...
Mht til de skiver, så må der jo også være en bøde for at fremvise et papir
på noget der ikke holder stik.
Desuden tror jeg nok de kunne finde på at skrue efter begrænsningen hvis du
er indblandet i et uheld.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 01-11-02 10:57

> Ok, du har simpelthen selv synet din MC? (Smart)...
> Mht til de skiver, så må der jo også være en bøde for at fremvise et papir
> på noget der ikke holder stik.
_________________________________

Hvordan vil du have at de skulle tjekke det?? Ved du hvad timelønnen er for
en synsmand, der skal skille en motorcykel ad, for at opdage at de måske
alligevel er monteret, som loven jo foreskriver??
Jeg har indtrykket af at de skal være ret overbeviste om at de ikke er
monteret, da det ellers kan blive en lidt dyr fornøjelse for staten, (både i
tid og penge) hvis de skal rende og sende alle "små" mc'er til syn.
_________________________________

> Desuden tror jeg nok de kunne finde på at skrue efter begrænsningen hvis
du
> er indblandet i et uheld.
_________________________________

Se det kan jeg ikke være uenig i, men der er dog set eksempler på at de
stoler på droslingspapirene. Kender en mc-mekker, som var ude for et uheld
med personskade, og hans mc blev totaltskadet. Mc'en var ombygget så
kraftigt at det uden tvivl havde krævet et omsyn, men de tjekkede intet på
den.
Det er dog nok mere reglen end undtagelsen!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jon Larsen

Dato : 01-11-02 20:28

"Hej Rasmus.... Husk nu lige at skrive hvad de finder ud af med din MC.. kan
jo være jeg kan få glæde af det .-)

--
Jon Larsen
Gixxer 250