Hvor i København købes BILLIG olie ???
Fra : GRISEN

Dato : 31-10-02 19:40

Jeg ville gerne fylde moteren med ren/ny/billig olie, mens cyklen står stille de næste måneder...
Harald Nyborg har 4 liter til 89,- men jeg har ikke en Harald Nyborg i nærheden.
Andre forslag?
Landsdækkende kæder eller lokale i København, tak....

mvh Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 19:54

> [...]
>ikke en Harald Nyborg i nærheden.
> Andre forslag?
> Landsdækkende kæder eller lokale i København, tak....

Jeg har lige købt nogle dunke semisyntetisk 10W-40 API SJ olie fra Louis til
9.95 Euro/4 liter. Det synes jeg er pænt billigt.

Køber man sådan et par dunke, så er portoen småting i forhold til
besparelsen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Poul B-H

Dato : 31-10-02 20:14

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message

> [...]
> 9.95 Euro/4 liter. Det synes jeg er pænt billigt.
>
> Køber man sådan et par dunke, så er portoen småting i forhold til

Hvad kostede portoen, for hvor mange liter ?

Poul B-H

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-02 22:24

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kostede portoen, for hvor mange liter ?

Portoen fra Lois er 6,5 ?, op til 12 Kg så vidt jeg husker?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 22:32

> Portoen fra Lois er 6,5 ?, op til 12 Kg så vidt jeg husker?

Jeg købte 5x4 liter olie (ikke kun til mig selv + nogle andre småting,
og kom stadig af med 6,50 Euro i porto. Jeg synes det er billigt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 31-10-02 19:54

Prøv at se i Aldi. De har nogle gange noget så billgt, at man tror det er
madolie (det er det måske også nærmest)...

Morten NX650

Fra : GRISEN

Dato : 31-10-02 20:35

On Thu, 31 Oct 2002 19:54:10 +0100, "M. G. Nielsen." <test@test.dk> wrote:

>Prøv at se i Aldi. De har nogle gange noget så billgt, at man tror det er
>madolie (det er det måske også nærmest)...
>
>Morten NX650

Jeg hørte rygtet om Aldi i går, så i dag har jeg været i 2 af deres butikker, men uden held.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-02 21:30

> Jeg hørte rygtet om Aldi i går, så i dag har jeg været
> i 2 af deres butikker, men uden held.

I Nørresundby sælger de ihvertfald 10W-40 API SG olie til 14,95 pr. liter.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 31-10-02 20:47

> [...]
nærheden.
> Andre forslag?
> Landsdækkende kæder eller lokale i København, tak....

Øhhh, hvad er der galt med den harald nyborg som ligger ude i ejby
industripark (glostrup)

Carsten

Fra : GRISEN

Dato : 31-10-02 21:44

On Thu, 31 Oct 2002 20:47:06 +0100, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote:

>Øhhh, hvad er der galt med den harald nyborg som ligger ude i ejby
>industripark (glostrup)
>
>Carsten

øøøh..... ikk' noget - tror jeg.
Af en eller anden årsag, var jeg sikker på, at butikken i Køge var den nærmeste, men det er jo helt forkert.
Tak for hjælpen.

mvh Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 12:23

> Af en eller anden årsag, var jeg sikker på, at butikken i Køge var den
nærmeste, men det er jo helt forkert.
> Tak for hjælpen.

Så er hillerød da også tættere på ...

/A

Fra : Armand

Dato : 31-10-02 20:04

> [...]
> nærheden.
> Andre forslag?
> Landsdækkende kæder eller lokale i København, tak....

Bilka i Istanhøj bycenter, som samtidig er S-station, så ingen
undskyldninger for ikke at tage på indkøbstur

--
Armand.
(Jyde med 9 ugers sightseeing bag sig)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 31-10-02 23:13

> [...]
nærheden.
> Andre forslag?
> Landsdækkende kæder eller lokale i København, tak....

Der ligger en bil tilbehørsbiks på hjørnet af Åboulevard og Falkoner Allé,
de har altid Mobil et-eller-andet til ca. 90,- kr. for 4 liter (hvis det er
hvad du kalder billigt). De har muligvis også en ringere/billigere.
Silvan har vist p.t. også tilbud på olie, mener jeg så noget med 69,- kr/4
liter.

Asger
ZX-10 (der får ny (god) olie til vinter, og kører med det hele næste
sæson...!)

Fra : Richard Pade

Dato : 01-11-02 00:03

GRISEN wrote:
> Jeg ville gerne fylde moteren med ren/ny/billig olie, mens cyklen står stille de næste måneder...
> Harald Nyborg har 4 liter til 89,- men jeg har ikke en Harald Nyborg i nærheden.
> Andre forslag?

Havde du ikke skrevet ren/ny, ville jeg have foreslået at tigge noget
spildolie på det nærmeste værksted!

Køb dog en ordentlig mc-olie til din cykel, har den ikke fortjent det? -
om du gi'r 89 eller 189 kr. er vel fløjtende...

Richard

Fra : GRISEN

Dato : 01-11-02 11:09

On Fri, 01 Nov 2002 00:03:22 +0100, Richard Pade <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

>Køb dog en ordentlig mc-olie til din cykel, har den ikke fortjent det? -
>om du gi'r 89 eller 189 kr. er vel fløjtende...
>
>Richard

Nu får den ren/ny/billig olie. Motoren skal ikke køre med denne olie.
TIl foråret får den ren/ny/dyr/god olie - fordi den fortjener det.

mvh Jan

Fra : Richard Pade

Dato : 01-11-02 16:00

GRISEN wrote:
> Nu får den ren/ny/billig olie. Motoren skal ikke køre med denne olie.
> TIl foråret får den ren/ny/dyr/god olie - fordi den fortjener det.

Godt, jeg blev helt bange, og - indrømmet - en kende irriteret over
noget
der lignede endnu et forsøg på at spare på det vigtigste af mc-ens
pleje.

Richard

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-11-02 16:47

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Køb dog en ordentlig mc-olie til din cykel, har den ikke fortjent det? -
> om du gi'r 89 eller 189 kr. er vel fløjtende...

Det forekommer mig nu at være lidt overkill at hælde for flere hundrede kr.
olie på motoren, hvis den bare skal tappes af igen til foråret - for det er
det vi taler om, ikke?

Rittig

Fra : Richard Pade

Dato : 01-11-02 17:53

Claus Rittig wrote:
> [...]
> olie på motoren, hvis den bare skal tappes af igen til foråret - for det er

Jo, du har ret, det lader det til, men det stod ikke klart i nattens
hede.

Richard

Fra : GRISEN

Dato : 01-11-02 20:35

On Fri, 1 Nov 2002 16:47:15 +0100, "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>olie på motoren, hvis den bare skal tappes af igen til foråret - for det er

Der er jo en del argumenter for, at det er skidt at lade den stå i 5-6 måneder med den gamle olie, og det er
formodentligt værre, at lade den stå uden olie.
Personligt synes jeg er er synd at starte den op til foråret på olie som er 'ubrugt' men har ligget stille i
motoren i næsten ½ år.
Så ja, det er overkill, men med kr. 180,- for 8 liter, så er det en udgift jeg kan acceptere.

mvh Jan

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 01-11-02 21:18

> Personligt synes jeg er er synd at starte den op til foråret på olie som
er 'ubrugt' men har ligget stille i
> motoren i næsten ½ år.

Det tager olien vel ikke skade af... vel at mærke hvis motorcyklen
opbevares, således at kondensvand i motoren undgåes. Dvs. stabil temperatur
i frostfrit lokale.
Jeg skifter altid til god olie om efteråret, og opbevare under ovennævnte
forhold om vinteren, og kører derefter til midt sommer hvor jeg som regl
skifter olie igen. Er der nogen som kan overbevise mig om at det er en
dårlig ide?

Mvh. Morten NX650

Fra : Keld

Dato : 03-11-02 12:07

Husk bare på at en olie som ikke er beregnet til MC med vådkobling, kan
indeholde tilsætningsstoffer (teflon eller lign.) som kan medføre at
koblingen vil komme til at glide.
Det eneste der hjælper hvis skaden så er sket , er nye koblingsplader
5-700,- ? & så er fidusen med den billige olie vel røget sig en tur !!!

Jeg vil nok bare købe noget ordenligt MC olie som du sagtens kan køre på når
foråret kommer frem igen, mit gæt var at den billige olie var til
vinteropstalling.

Keld R1

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-02 13:20

"Keld" <ihjelkeld@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> foråret kommer frem igen, mit gæt var at den billige olie var til

Prøv at tjekke de flere hundrede indlæg der har været om emnet her på DFM.

Rittig
(næsten 20 problemløse år på bil-olier)