backup program; anbefaling søges
Fra : Per Andersen

Dato : 31-10-02 19:55

Hvem kan anbefale et godt backup program? Udover de normale funktioner
skulle det gerne oplyde følgende:
- Freeware eller shareware (jeg har ikke mange penge for tiden)
- hvis det komprimere, skal file-titlerne alligevel kunne findes af en
søgemaskine (Sherlock).
På forhånd tak!
Hilsen
Per Andersen

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-10-02 22:38

On Thu, 31 Oct 2002 19:54:36 +0100, Per Andersen wrote
(in message <1fkxo7s.sbrdriytz8igN%perandersen@gmx.net>):

> [...]
> - Freeware eller shareware (jeg har ikke mange penge for tiden)
> - hvis det komprimere, skal file-titlerne alligevel kunne findes af en

Jeg er helt vild med Apples eget, gratis backup program, der vist hedder
backup Du skal bare være medlem af .Mac, og _det_ er ikke gratis!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 01-11-02 12:02

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er helt vild med Apples eget, gratis backup program, der vist hedder
> backup Du skal bare være medlem af .Mac, og _det_ er ikke gratis!

Hej David
Tak for info! Jeg har aldrig hørt om programmet du skriver om. Hvor
finder man det og hvor bliver man medlem af .Mac (hvad er det i det hele
taget?).
Hilsen Per

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-11-02 12:14

On Fri, 1 Nov 2002 12:01:44 +0100, Per Andersen wrote
(in message <1fkyx32.bl6wewwqz2j8N%perandersen@gmx.net>):

> [...]
> Tak for info! Jeg har aldrig hørt om programmet du skriver om. Hvor
> finder man det og hvor bliver man medlem af .Mac (hvad er det i det hele

..Mac er det, der hed iTools før. Du går blot til Apples hjemmeside og klikker
på fanen .Mac

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-11-02 12:46

> .Mac er det, der hed iTools før. Du går blot til Apples hjemmeside og klikker
> på fanen .Mac

Er Apples Backup ikke kun til Mac OS X?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Andersen

Dato : 04-11-02 11:17

> [...]

> (in message <1fkyx32.bl6wewwqz2j8N%perandersen@gmx.net>):

> .Mac er det, der hed iTools før. Du går blot til Apples hjemmeside og klikker
Tak - det forsøger jeg!!

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-02 11:09

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg er helt vild med Apples eget, gratis backup program, der vist hedder
> backup Du skal bare være medlem af .Mac, og _det_ er ikke gratis!

Og jeg har med stor glæde brugt Retrospect Express i flere år, men det
koster også lidt. Skal det være billigt, hvad så med et program, som kan
synkronisere to mapper f.eks. "Synchronize!"?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-02 08:51

In article <1fkxo7s.sbrdriytz8igN%perandersen@gmx.net>,
perandersen@gmx.net (Per Andersen) wrote:

> [...]
> - Freeware eller shareware (jeg har ikke mange penge for tiden)
> - hvis det komprimere, skal file-titlerne alligevel kunne findes af en

LaCie's SilverKeeper er freeware.

Det laver blot en kopi af filerne, uden at komprimere, så du kan nemt
finde dem med f.eks. Sherlock. Det er et lidt simpelt program, men når
man ser på prisen, synes jeg det er ok :)

Det findes til både OS 9 og OS X, hent det på:

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Sebastian Løck

Dato : 01-11-02 10:45

perandersen@gmx.net (Per Andersen) wrote in message news:<1fkxo7s.sbrdriytz8igN%perandersen@gmx.net>...
> Hvem kan anbefale et godt backup program? Udover de normale funktioner
> skulle det gerne oplyde følgende:
> - Freeware eller shareware (jeg har ikke mange penge for tiden)
Cliff's Permanent Backup Program (CPBP)
kører classic og kan egentlig ikke ret meget mere end noget man selv
kan scripte sig til.

Men det var nu nemmere at downloade det.
http://www.geocities.com/permanentbackup/Manual/CPBPManual.html

Den komprimerer ikke.

til OSX?
vent lige jeg henter en kollega....