findet noget ANDET...
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 18:26

.... at bruge pengene på, STAT... Politiet drøner rundt i Aalborgområdet for
tiden, og stopper ALT der gør noget de ikke må. Knallerter der kører 34km/t
istedet for de 33km/t de må, cyklister der glemmer at vise af, EU-scootere
der ikke helt placerer sig efter reglementet, osv.

Sådanne ting fatter jeg slet ikke at staten gider støtte. Forrykt. Jeg ville
hellere se energien brugt på mordsager og deslign. Gudskelov kender jeg
snart alle de steder de holder deres små Razziaer, men enkelte gange er jeg
blevet så sur over at de ville til at vinke mig ind, at jeg bare har drejet
øret over på knallerten - og FARVEL. Synes ikke de behøver gå så meget op i
dét, at en knallert KAN køre 65 km/t (målt) istedet for 33... Mange biler
kører jo også let 200 km/t - men hvor mange gør det egentlig? Selv vil jeg
sguda ikke køre 60km/t ind igennem byen - dog heller ikke de 30, idet man
simpelthen bliver klemt af cyklister osv.

Men ros til cyklisterne - de trækker pænt ind til højre når man kommer!
Imponerende! Keep up the good work...

--
Troels Plougman Olsen
puttitat*nospam*@adslhome.dk

Fra : Thomas

Dato : 31-10-02 21:01

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> der ikke helt placerer sig efter reglementet, osv.
>
> Sådanne ting fatter jeg slet ikke at staten gider støtte.

Det er også på tide syntes jeg. Nu bor jeg selv i øst byen.
Der er der store problemer med Scooter der ligger med øret i bund på
cykelstierne med op til 80-90 km/t.

Der er lavet et regel sæt for scooter/knallerter som siger 30/45km/t. Love
bliver ikke lavet for sjov. De skal overholdes uanset om man syntes at de er
latterlige eller ej.

Jeg mener er man voksen nok til at lave ulovligheder (Tuning) så man da også
være voksen nok til at tag skraldet hvis det kommer.

..
> [...]
> øret over på knallerten - og FARVEL. Synes ikke de behøver gå så meget op
> dét, at en knallert KAN køre 65 km/t (målt) istedet for > 33.

Hvad så den dag hvor det går galt for dig under en flugt på en cykelsti.
Hvor du måske køre et barn ned som måske dør. Du kommer Aldrig Til at eje
noget da du selv kommer til at betale hele regningen erstatning osv. Din
forsikring dækker nemlig ikke noget som helst. De betaler i første omgang
for der efter at opkræve pengene hos dig.

Mvh. Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 31-10-02 23:05

On Thu, 31 Oct 2002 21:00:36 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:

>Der er lavet et regel sæt for scooter/knallerter som siger 30/45km/t. Love
>bliver ikke lavet for sjov. De skal overholdes uanset om man syntes at de er
>latterlige eller ej.

Dvs. du mener at en Scooter (45'er) skal tulle på en vej i byen hvor
bilerne må køre (og gør) 70 km/t ?

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Fra : Thomas

Dato : 01-11-02 13:46

"Martin L. Johansen" <not@shown.com> wrote in message

> Dvs. du mener at en Scooter (45'er) skal tulle på en vej i byen hvor
> bilerne må køre (og gør) 70 km/t ?

Hvis det skal gå efter lovgivningen JA.

Men det dette inlæg drejer sig om er at politiet begynder at gøre noget ved
det.

Det er så en anden snak omkring hastigheden. Den syntes jeg selv er for lav
på en 45km/t knallert.
Det skulle være lovligt at køre på dem uden plumper. Det vil sige som ca.
95% af scooterne køre idag . Jeg vil da ikke selv ha plumper i. Men man
overtræder jo lovgivningen når man gør det. Man står til en bøde Hvis man
bliver stoppet i en kontrol.

Mvh. Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-11-02 14:51

On Fri, 1 Nov 2002 13:45:38 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:

>Hvis det skal gå efter lovgivningen JA.

Okay.

>Men det dette inlæg drejer sig om er at politiet begynder at gøre noget ved
>det.

Ja desværre. Det er ikke det rigtige sted at begynde. Hvis en 45'er
"tuller" afsted med fx. 70 km/t side om side med bilerne og grænsen er
de 70, så skal føren af den 45'er sq ikke straffes.

>Det er så en anden snak omkring hastigheden. Den syntes jeg selv er for lav
>på en 45km/t knallert.

Finno.

> [...]
>95% af scooterne køre idag . Jeg vil da ikke selv ha plumper i. Men man
>overtræder jo lovgivningen når man gør det. Man står til en bøde Hvis man

Ja desværre. Jeg siger desværre, fordi det er en af de åndsvage
lovgivninger, som man bare ikke _vil_ overholde, ej heller tage bøden,
da den netop er åndsvag.

Hvis du kan følge mig?

Fra : Thomas

Dato : 01-11-02 15:01

> [...]
>
> Ja desværre. Jeg siger desværre, fordi det er en af de åndsvage
> lovgivninger, som man bare ikke _vil_ overholde, ej heller tage bøden,

Det kan jeg godt

Mvh. Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-11-02 15:18

On Fri, 1 Nov 2002 15:01:10 +0100, "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com>
wrote:

>Det kan jeg godt

Mission Fuldført

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 00:09

> Det er også på tide syntes jeg. Nu bor jeg selv i øst byen.
> Der er der store problemer med Scooter der ligger med øret i bund på
> cykelstierne med op til 80-90 km/t.

Det er jo også østbyen - ikke for at være nedsættende eller noget. Men
østbyen har jo ikke SÅ godt et ry igen...

> [...]
> bliver ikke lavet for sjov. De skal overholdes uanset om man syntes at de

Giver dig ret i at de ikke er lavet for sjov.

> Jeg mener er man voksen nok til at lave ulovligheder (Tuning) så man da
også
> være voksen nok til at tag skraldet hvis det kommer.

Jeg vil så fortælle dig, at tuningen af min knallert, har en enkelt gang
reddet mig fra en gang seriøse tæsk. Der er nogle her fra byen der har noget
imod mig, hvorfor aner jeg ærlig talt ikke (seriøst.!), som var efter mig på
DERES køretøjer (en FZ'er og en PGO Hot50). Jeg var blevet sparket ned at
ligge, hvis ikke det var fordi de ikke helt kunne være med. Jeg takker mig
selv for at have begået noget ulovligt, i det tilfælde!

> Hvad så den dag hvor det går galt for dig under en flugt på en cykelsti.

Jeg ved ikke hvorfor - men sjovt nok synes jeg det lyder som om du antager
at alle på 30'ere kører uden bremser, og pissestive. Jeg har da også
foretaget mig lettere modificeringer, som f.eks. dobbeltstemplet ventileret
skivebremse foran, udover det skifter jeg bremsebakker bag hver måned.
Selvfølgelig ligger jeg ikke med 60-65 km/t med defekte bremser. Og jeg har
aldrig været fuld. Og den dag jeg prøver det første gang, er jeg jo nok ikke
på en knallert.

Og lige for at pointere noget. Det er ikke kun 30'ere det er galt med. Lad
mig minde dig på, at 45'ere kun må køre 45 - og ikke en skid mere. Jeg laver
tit det "sjove" nummer, at placere mig helt ude til højre på vejen, istedet
for cykelstien (sikkerhed...), og så bare banke knallerten igennem for at se
om ikke jeg kan få styr på hvad forankørende kører. Jeg er så heldig at have
fået justeret mit speedometer så det passer - målt med udstyr. En dag satte
jeg et 12,8 HK tun på knallerten, og kørte en lille test-tur i byen. Er du
gal, jeg blev overhalet af en del 45'ere, selv med hastigheder op på den
"forkerte" side af 70-80 km/t. Jeg har før kørt på ret øde landevej med
90-100 km/t, og er blevet overhalet af 45'ere. Så det er ikke kun os små
pubertetsknægte, der laver lort i den!

// Troels

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 01-11-02 01:20

Så det er ikke kun os små
> pubertetsknægte, der laver lort i den!

Fej foran egen dør tak.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 01:28

> Fej foran egen dør tak.

Jeg fejer og fejer - hvor kan du se det skidt henne som jeg ikke kan se, jeg
indrømmer da jeg indimellem kører lidt hurtigt? Men det gør du måske aldrig,
i din bil?

// Troels

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 01-11-02 14:43

Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc1cae0$0$66915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
jeg
> indrømmer da jeg indimellem kører lidt hurtigt? Men det gør du måske

Hvem siger jeg har bil.

Anders

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-02 22:46

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sguda ikke køre 60km/t ind igennem byen - dog heller ikke de 30, idet man
> simpelthen bliver klemt af cyklister osv.

Klart nok, men hvor mange cyklister færdes der mellem bilerne på motorvejen?
Sikkerheden hvis du kommer med 65km/t, og rammer en cykelist- Det er den du
skal tænke over.
Desuden har knallertkører heller ikke den fornødne erfaring, og de
køretimer, hos en faglært kørelærer , som gør
dem berettiget til at bevæge sig i trafikken med større hastighed.

Hvad tror du der sker, hvis ikke politiet strammer op, og holder razzia? Så
har de ikke det fjerneste styr på trafikken, og
så ender det i ULYKKER !!!!

> Men ros til cyklisterne - de trækker pænt ind til højre når man kommer!
> Imponerende! Keep up the good work..
Ja, de fleste..

> [...]
> Troels Plougman Olsen
> puttitat*nospam*@adslhome.dk
> Leveret af OE - en .:ordentlig:. løsning

Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102