Sikkerhedskopi m Ghost
Fra : enrico

Dato : 31-10-02 18:12

Er der nogen, der kan forklare hvodan man laver en sikkerhedskopi med
Norton Ghost.

Skal Ghost installereres på mit C-drev? Skal man da lave en kopi af
hele C-drevet, der skal lægges på (i mit tilfælde) F drevet?

-enrico

Fra : paul

Dato : 31-10-02 20:15

Ghost tager en hel partition og pakker indholdet i en .gho fil.
For at lave en kopi af C-drevet skal Windows være lukket ned.
Du kan rolig installere ghost på C. Det giver konfigurationsmuligheder fra
Windows, men efter disse forberedelser vil Ghost lukke windows og restarte i
DOS.
Når den er færdig -det kan tage godt 5 min pr GB- restartes windows
automatisk.

Når man er rutineret kan man køre ghost fra en DOS bootdiskette uden at
installere Ghost på harddisken.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-10-02 20:30

paul wrote:
> Når man er rutineret kan man køre ghost fra en DOS bootdiskette uden at
> installere Ghost på harddisken.

Hvilket også er et must hvis man skal reetablere sit C-drev.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-02 11:48

Christian E. Lysel skrev:

>Hvilket også er et must hvis man skal reetablere sit C-drev.

Ikke helt. Man kan have Ghost liggende på sit K-drev sammen med
ghostfilerne (som alligevel ikke kan ligge på disketten) og boote
fra en normal bootdiskette.

--
Bertel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-11-02 12:11

Bertel Lund Hansen wrote:
> Ikke helt. Man kan have Ghost liggende på sit K-drev sammen med
> ghostfilerne (som alligevel ikke kan ligge på disketten) og boote
> fra en normal bootdiskette.

Han snakkede om at ligge ghost på C-drevet ikke et K-drev.

Endvidere er det altid at fortrække at have en form for disaster
recovery, dvs. hvor ghost ligger på en boot floopy disk og ghost imaget
ligger på et andet media, fx cdrom.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Tweaki

Dato : 01-11-02 13:06

Bertel Lund Hansen wrote:
> Ikke helt. Man kan have Ghost liggende på sit K-drev sammen med
> ghostfilerne (som alligevel ikke kan ligge på disketten) og boote
> fra en normal bootdiskette.

hvorfor ikke? hvilke disketter bruger du? dit forslag er godt hvis man
ghoster en række maskiner til fælles sharepoint på nettet, hvor man booter
op med en netboot diskette og loader direkte ind på UNC stien....
--

Tweaki

ICQ 1002873

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-02 13:37

Tweaki skrev:

>hvorfor ikke?

De er for store. Mine fylder minimum 110 MB.

>hvilke disketter bruger du?

Standard.

--
Bertel

Fra : Tweaki

Dato : 01-11-02 14:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> De er for store. Mine fylder minimum 110 MB.

> Standard.

HE! troede du mente ghost.exe & *.ini

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-02 11:50

enrico skrev:

>Skal Ghost installereres på mit C-drev? Skal man da lave en kopi af
>hele C-drevet, der skal lægges på (i mit tilfælde) F drevet?

Hvis man bruger Ghost, vil jeg anbefale min opdeling:

Kun det *allermest* nødvendige får lov at ligge på C-drevet -
nemlig alt det som man ikke får lov at placere andre steder.

Alle andre programmer og filer lægges på andre drev. På den måde
får man så små ghostfiler som muligt, og det går hurtigere at
pakke dem ned og ud.

P.t. er mit C-drev på 370 MB som Ghost kan pakke til 180 MB.
(Win98)

--
Bertel