Køre Matrox G400 og Geforce4 Ti4200 sammen
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 31-10-02 16:23

Hej

Jeg sidder med mit elskede Matrox G400 kort. Rigtigt godt 2d billede, og et
fedt tv-out med bl.a. dvdmax.
Det eneste der generer mig er dets 3d performance. Og overvejer derfor
mulighederne. Men Radeon 9700 Pro er simpelthen for dyrt. Og tv-outputtet på
Ti4200 er simpelthen for dårligt.

Kan det lade sig gøre, at køre et G450 PCI og et Ti4200 AGP på samme tid, og
så kun bruge G450'eren til tv-out? Hvis ja, er der nogen som har erfaringer
med det?

Jeg kører Win2k.

På forhånd tak.

Mvh. Jens

Fra : mdj

Dato : 31-10-02 20:56

Det burde kunne lade sig gøre i w2k og XP, men jeg vil nu anbefale dig et
R9700pro... det er det dejligste kort i verden, til 2d, tvout og 3d 100%...
så hvis ud skal ud og købe nyt alligevel, så spar op, eller vent til prisen
falder... det er virkelig guf :)

/mdj
www.mdj.dk

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 31-10-02 21:27

"mdj" <mdj@spamernogetskodfjernaltdetherogsetmdjindsomdomain.dk> wrote in
message news:aps1s7$vu2$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
100%...
> så hvis ud skal ud og købe nyt alligevel, så spar op, eller vent til

Jeg overvejer seriøst også, at investere i et Radeon 9500 Pro når det kommer
til Danmark.

Hvordan er tv-outputtet på radeon kortene?

Har de en funktion ligende DVD-Max (hos Matrox), som kan scalere dvd/video
op til fjernsynet? Altså det afspilles i et vindue på computeren og scaleres
op.

Mvh. Jens

Fra : mdj

Dato : 03-11-02 13:02

> [...]
>
> Har de en funktion ligende DVD-Max (hos Matrox), som kan scalere dvd/video
> op til fjernsynet? Altså det afspilles i et vindue på computeren og

Jeg vil våge den påstand at det tv-ud der er på 9700pro stikker G450 (som
jeg skiftede fra).
Det står knivskarpt, også i windows. Der er en funktion ala, DVD-max, den
fungerer faktisk bedre, da den er ligeglad med om opløsningen står til
1024*768. Så kan kører 1600*1200, og bruger Windows media player 9s nye
funktion med at have videoen kørende nede på taskbar'en, og have svhs
kvalitet film kørende på mit fjernsyn. - rart :)

/mdj

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 03-11-02 17:06

"mdj" <mdj@spamernogetskodfjernaltdetherogsetmdjindsomdomain.dk> wrote in
message news:aq3378$iik$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> funktion med at have videoen kørende nede på taskbar'en, og have svhs
> kvalitet film kørende på mit fjernsyn. - rart :)

Det lyder jo for fedt. Jeg tror da vist jeg skal til at spare lidt penge
sammen

Jeg har dog ikke oplevet problemet med, at DVD-max kræver opløsningen
1024x768. Jeg bruger det selv i 1280x1024, dog kan DVD-max ikke smide et
signal til tv'et, hvis jeg kører mere end 85Hz.

Fra : David Christiansen

Dato : 31-10-02 23:06

> [...]
og
> så kun bruge G450'eren til tv-out? Hvis ja, er der nogen som har

Det burde kunne lade sig gøre, men du skal huske at sætte dit matrox kort
som primært i BIOS, ellers vil tv-out ikke fungere.

Mvh

David Christiansen