Andet multimedie
bentjuul 3670
Placering af lag i photoshop ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-12-00 15:37

Kan nogle fortælle mig, om det kan lade sig gøre at placere et lag
PRÆCIST i midten på en bagrund eller et andet lag i photoshop ?

Det er tit irriterende at sidde og justere laget, så det sidder tæt på
midten - jeg har ikke fundet ud af, om det er muligt at få det 100%
præcist placeret i midten.

Det kan både være i midten set i forhold til højde og også i midten
set i forhold til bredden af bagggrunden/baggrundslaget.
Det kan også være i midten set BÅDE i forhold til højden OG bredden.

Har nogle forslag ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-00 15:49

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> wrote in message
> Kan nogle fortælle mig, om det kan lade sig gøre at placere et lag
> PRÆCIST i midten på en bagrund eller et andet lag i photoshop ?

Photoshop 5.5:
Du kan placere det i midten i forhold til et lag. Skal det være i midten af
hele billedet laver du et lag der går helt ud til kanten, men ikke mere.
Du vælger det lag, du vil centrere i forhold til. De(t) lag du vil centrere
kæder du sammen med det "store" lag (klik på den tomme firkant mellem
thumbnailen og øjet).
Så skal du have gang i menuen: "Layer -> Align Linked -> Vertical Center" og
derefter "Horizontal Center".

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 31-12-00 02:55

> [...]
>thumbnailen og øjet).
>Så skal du have gang i menuen: "Layer -> Align Linked -> Vertical Center" og

Tusinde tak.