Meddelelse
Fra : Jørgen

Dato : 31-10-02 15:27

Er der nogen der kan forklare mig hvad følgende meddelelse betyder :

'TSAdBot' from your computer wants to connect to redirect.mydomain.com
[216.148.213.150], port 17027

Details anout application :

c:\programmer\timesink\adgateway\tsadbot.exe

som jeg får flere gange. Jeg trykker på "deny" hver gang men de dukker
stadig op.

jørgen.

Fra : Larz

Dato : 31-10-02 15:33

Jørgen wrote:

> [...]
>
> c:\programmer\timesink\adgateway\tsadbot.exe
>
> som jeg får flere gange. Jeg trykker på "deny" hver gang men de dukker

Du har SpyWare - Download, installér og kør Ad-Aware herfra:

   http://www.lavasoftusa.com/

Og pas på hvad du installerer for fremtiden ;)

--
-
Lars

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 31-10-02 15:38

On Thu, 31 Oct 2002 15:27:27 +0100, Jørgen <brothers_bisp@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> c:\programmer\timesink\adgateway\tsadbot.exe
>
> som jeg får flere gange. Jeg trykker på "deny" hver gang men de dukker

At dømme efter:

http://www.google.com/search?q=TSAdBot&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

er det spyware. Jeg burde nok blive træt og sige noget om at folk bør
vide hvad de installerer og hvordan, men det går nok ikke da windows
skjuler skidet og folk bliver sure.

Man kan muligvis komme af med det med en spyware cleaner. En cleaner der
sandsynligvis er skrevet af de samme folk der laver spyware :)

--
Jesper

Fra : F.Larsen

Dato : 31-10-02 16:27

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@tyr.diku.dk> wrote in message

> er det spyware. Jeg burde nok blive træt og sige noget om at folk bør
> vide hvad de installerer og hvordan, men det går nok ikke da windows
> skjuler skidet og folk bliver sure.

Det ikke brugerne der er noget galt med, men de firmaer som bevidst lægger
skjult spyware i deres programmer der er på et sidespor.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 31-10-02 19:01

On Thu, 31 Oct 2002 16:26:48 +0100, F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> wrote:
> "Jesper Louis Andersen" <jlouis@tyr.diku.dk> wrote in message

> Det ikke brugerne der er noget galt med, men de firmaer som bevidst lægger
> skjult spyware i deres programmer der er på et sidespor.

Præcis. Men det kan lade sig gøre at snyde brugeren i windows. Det
finder jeg ej brugervenligt.

--
Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 02-11-02 11:48

> Præcis. Men det kan lade sig gøre at snyde brugeren i windows. Det
> finder jeg ej brugervenligt.

Kan man ikke snyde brugeren på andre styrresystemer?

--
Anders Lund - spam2002q4@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-10-02 20:24

wrote:

>Det ikke brugerne der er noget galt med, men de firmaer som bevidst lægger
>skjult spyware i deres programmer der er på et sidespor.

I en del programmer står det i aftalen, at der installeres spyware
med. I flere tilfælde er det en del af den aftale, som man kan vælge
at acceptere eller afvise.

--
- Peter Brodersen