Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af digital kamara.
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-02 14:07

På min arbejdsplads står vi og skal anskaffe et digital kamara til ca.
2000kr, og jeg søger derfor råd om hvilke modeller jeg bør kigge efter.

Kamaraet må af tekniske årsager ikke købes brugt eller i udlandet, da
jeg arbejder på en offentlig institution

Kamaraet skal primaert bruges som et pædagogisk værktøj, således at vi
kan fange øjebliksbilleder og vise dem samme dag, uden at skulle den
dyre og besværlige vej omkring fremkaldelse af film - enten på et TV
(direkte tilslutning til TV!), eller i form af print på en almindelig
farveprinter.

Kun ved særlige lejligheder skal billederne udskrives på photo papir
eller hos en professionel (vi har ikke god en photoprinter til
rådighed). Dvs. hvis det er muligt inde for prisrammen på 2000kr må
kamaraet også kunne tage _gode_ billeder (opløsning? Jeg går ud fra at
2M pixel er tilstrækkeligt, eller skal vi op i 3M pixel til dette brug?)

Kamaraet skal tillig være nemt at betjene for alle og kunne starte
hurtigt - vi er pædagoger, ikke fotografer

Umidelbart ville jeg selv kigge på hvad Canon har i prissegmentet
omkring 2k kroner - dvs. A200 eller en udgået model der ligger og samler
støv hos en forhandler (eks. A20), muligvis et Sony DSC-P31 (med
forbehold for at det bruger sonys eget medie)

- Mit umidelbare forbehold imod A200's tekniske specifikationer er at
det ikke har optisk zoom - har dette nogen praktisk betydning for vores
brug af kamaraet? (har A200 i øvrigt tv-out?)

Hvis jeg kan vride min leder for 500kr ekstra, ville jeg nok ikke være i
tvivl om at vi skal have et Canon A40 der pt. fås for ca 2500kr. Nikon
Coolpix 2000 eller Sony DSC-P51 der også har optisk zoom kunne også være
en mulighed.

Jeg vil meget gerne hør om fordele og ulemper ved de kamarare jeg har i
kiggerten samt om eventuelle andre modeller jeg bør kigge på.

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Langgaard

Dato : 31-10-02 14:35

Hej

Husk at se på hvilke batterier der bruges, nogle kameraer er meget dyre i
daglig brug !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 14:48

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> På min arbejdsplads står vi og skal anskaffe et digital
> kamara til ca. 2.000kr, og jeg søger derfor råd om hvilke
> modeller jeg bør kigge efter.

Hej Morten

I den prisklasse er der ikke så meget at vælge imellem, og
det er næsten lige meget hva' du vælger, du får nemlig ikke
ret meget digicam for totusinde piskeslag...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 31-10-02 16:01

Hej

Prøv hellere et par store fotohandlere, de kan råde og vejlede dig.
Jeg ved desværre ikke så meget om det digitale, men jeg har dog købt et
HP618 2,1mp med optisk og digital zoom, jeg gav 1500,- brugt. Det har nogle
gode indstillinger, som macro, flere muligheder ved brug af blitz og en
fjernbetjening er der også. Og så kører det på alm. batterier.
men du skal jo have et nyt, så spørg fotohandleren (bare ikke Japan foto).

http://www.edbpriser.dk/ kan du se billigste priser på forskellige
modeller, prisen kan du bruge når du skal "prutte" med fotohandleren.

Fra : Rasser

Dato : 01-11-02 07:29

> [...]
>
> Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
> or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Hej Morten. Hvis du kan vride lidt mere på din chef, vil jeg anbefale
Canon Powershor A40 Ca 2600 hvis du leder på nettet. Lige før din chef
siger "slip" siger du: forresten skal vi også have en lader og nogle
batterier
fra 150 til 400 for et sæt.
Mvh Jens