UTF-8 i databaser
Fra : Lars Dybdahl

Dato : 31-10-02 13:30

Er der nogen her, der har erfaringer med at bruge UTF-8 tegnsættet i
databaser i stedet for 16-bit Unicode? Jeg kunne godt tænke mig at høre
de praktiske omstændigheder ved at feltlængderne pludselig er afhængige
af, hvilke tegn man bruger, og erfaringer med hvordan det fungerer
internationalt.

Vi skal udvide en applikation, som kører på en firebird database, til at
kunne benytte Unicode tegn, og da det ville være dyrt at ændre database
strukturen til at håndtere Unicode, er UTF-8 derfor et meget oplagt valg.

Lars B. Dybdahl
Dybdahl Engineering