Format i mail.app?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-10-02 13:19

i mail får jeg nogle gange html-post, hvor de danske tegn er kryllemyl.
Det ændrer sig, når jeg vælger f.eks. ISO latin under format. Den står
til "standard", men hvordan ændrer jeg standard til f.eks. ISO-latin?
Selvom det er de andre, der bøffer i tegn-koden, så er det mig, der
lider (eller rettere "skal udføre irriterende ekstra museklik").
Og så den elendige reklame-funktion! Jeg sætter den til at øve. Markerer
post som reklame, og vupti er den "speciel" samtidig med, at den ikke
genkender post som reklame (f.eks. fra flashfaq~). Er det ikke bare at
lave sine egne regler manuelt? Det er simpelthen filteret, der er dumt -
ikke? Det er ikke mig?!
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Jonas Voss

Dato : 31-10-02 13:47

On Thu, 31 Oct 2002 13:19:04 +0100, Poul <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> Selvom det er de andre, der bøffer i tegn-koden, så er det mig, der
> lider (eller rettere "skal udføre irriterende ekstra museklik").

Sjovt, jeg har i den seneste tid undret mig over præcis det samme.
Hvor indstiller man default tegnsæt henne? Jeg synes ikke at kunne
finde det nogle stedet. Endnu en underlig ting er, at hvis jeg vælger
show raw source (ævle+alt+u), så viser den det rigtige tegnsæt, uden
at man behøver at ændre det under text-encodings.

> [...]
> genkender post som reklame (f.eks. fra flashfaq~). Er det ikke bare at
> lave sine egne regler manuelt? Det er simpelthen filteret, der er dumt -

Skal jeg ikke kunne sige. Jeg startede med at sætte min i training de
første 14 dages tid, så satte jeg den til automatic, og jeg er dybt
imponeret over hvor funky det filter er. Der er sluppet en igennem
nåleøjet til min inbox i løbet af den sidste måned. Mens den stod på
training skal man, som navnet antyder tage den lidt i hånden nogle
gange og forklare den, at mails med subjects som "This really worked
for me" eller lignende også er spam. Det virker altså upåklageligt
her.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-10-02 17:13

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> [...]
> gange og forklare den, at mails med subjects som "This really worked
> for me" eller lignende også er spam. Det virker altså upåklageligt

Så du anbefaler dette (som jeg gjorde): Nulstil? Øve? Får en
"reklameting" i inbox? (godt nok et abonnement, men meget sekundært,
næsten "reklame") Straks står den på "speciel" her hos mig og jeg kan
fortsætte med at modtage samme mails i inbox'en...
Jeg må nok bare prøve...

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Jonas Voss

Dato : 31-10-02 17:41

On Thu, 31 Oct 2002 17:12:38 +0100, Poul <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> næsten "reklame") Straks står den på "speciel" her hos mig og jeg kan
> fortsætte med at modtage samme mails i inbox'en...

Jeg ved ikke rigtig om jeg kan anbefale noget, jeg ved bare, at jeg
lod min stå til træning, de første 14 dage, derefter satte jeg den på
automatisk, og der har den været siden. Jeg har ikke ændret andet end
det.

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-10-02 18:42

On Thu, 31 Oct 2002 17:40:56 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <oemrpa.h96.ln@wintermute.verture.net>):

Det samme her.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-10-02 18:57

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det samme her.

Jeg prøver. Egentlig er det jo osse en mail, som principielt ikke er
spam, som mail.app ikke vil genkende. Måske er det faktisk et udtryk for
filterets intelligens?!
Måske jeg lader reklame være reklame, og laver nogle regler til en helt
anden mappe. Men det var godt at vide, at filteret ikke er noget pjat,
som man ikke kan bruge til noget.

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-02 11:09

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Sjovt, jeg har i den seneste tid undret mig over præcis det samme.
> Hvor indstiller man default tegnsæt henne? Jeg synes ikke at kunne
> finde det nogle stedet.

Jeg kan heller ikke finde det. Jeg tror ikke, man kan ændre det. Man er
nødt til at vælge tegnsæt, hver gang man åbner e-mailen. Men det gør man
jo heller ikke så tit. Bare man husker det, når man skal svare og quote,
eller hvis man skal kopiere teksten over i noget andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-10-02 14:22

On Thu, 31 Oct 2002 13:19:04 +0100, Poul Skovmand Thingholm wrote
(in message <1fkx63d.63nd9c1fbkd8gN%_REMOVE_pst@phenomen.dk>):

> [...]
> Selvom det er de andre, der bøffer i tegn-koden, så er det mig, der
> lider (eller rettere "skal udføre irriterende ekstra museklik").

Jeg har skrevet til tante Berlinger, hvorfor hun dog ikke indsætter et
iso-8859-1 sæt i deres nyhedsmail, som AOK gør. Det er lidt underligt, for
jeg tror, at folkene på AOK faktisk er dem, der styrer det tekniske med
internettet for tanten. Hidtil er jeg dog bare blevet mødt med IBD argumentet
(Instant Brain Damage), at Mac folk var for få, til at de kunne tage sig af
det. Hej, hov, vi er ikke en minoritet, vi er en _elite_!

> [...]
> genkender post som reklame (f.eks. fra flashfaq~). Er det ikke bare at
> lave sine egne regler manuelt? Det er simpelthen filteret, der er dumt -

Det er dig Filteret er et af de mest fremragende intelligente filtre, og
det virker også i praksis. En i mellem må du lige fortælle det, at det her er
spam, og så lærer det af det. Jeg kigger aldrig mere i min spam folder, så
sikker er jeg blevet på det (i starten kiggede jeg altid).

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-10-02 17:13

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det er dig

Hov hov! Det var et retorisk spørgsmål! I disse dage har jeg overvejet
at gå ind i lokalpolitik, så du er meget tæt på at udtrykke en politisk
holdning der!...

> [...]
> spam, og så lærer det af det. Jeg kigger aldrig mere i min spam folder, så
> sikker er jeg blevet på det (i starten kiggede jeg altid).

Dvs. under indstillinger står din til speciel? Jeg forstår ikke, hvorfor
den ikke bare står mellem øve, automatisk eller helt fra...

Poul Skovmand Thingholm