Hvor i Egypten?
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 27-02-01 23:12

Hej,

Vi er to, der vil tage en uges ferie i Egypten i løbet af sidst i marts, for
at snorkle lidt rundt og slappe af.

Muligherne ser ud til i store træk at være Hurghada, Hurghada og Sharm el.
Sheik. Hvad bør vi vælge, når der skal tages hensyn til ovenstående ønsker
og en rimelig pris ?

På forhånd tak

/Michael

Fra : Tina Åberg /NNFTIH

Dato : 01-03-01 09:07

Hej Michael.

Jeg var i Sharm el Sheikh for at dykke sidste efterår, og jeg kan godt
anbefale stedet - også selv om I kun vil snorkle. Desuden er der ret
solsikkert.

Sharm er udelukkende en ferieby, men den er meget hyggelig.

Hvis I forventer lavere priser på mad og drikke, så er det ikke stedet at
tage hen. Vi kom til at ærgre os grusomt over at vi ikke havde taget
halvpension på hotellet. Normalt synes jeg det er hyggeligt at gå lidt
rundt i byen for at finde aftenens spisested, men det er på de store
hoteller maden er god, og den er DYR, hvis man ikke har forudbestilt
halvpension. Der er dog både McDonald, Pizza Hut og Hard Rock Café i byen,
og her ser det stort set ud som i DK - både hvad angår priser og smag. Når
jeg er så godt bekendt de steder, er det fordi det lidt vigtigt at undgå
dårlig mave (Cairo quicstep) når man er på dykkerferie, så vi holdt os
langt væk fra små skumle spisesteder.

Jeg kommer nok selv tilbage til Sharm for at dykke, men var der ikke det
fantastiske undervandsliv, så ville jeg nok vælge et andet sted end
Egypten at tage hen.

Det var min mening - Håber du kan bruge den til noget.

Hilsen Tina

Fra : Doug

Dato : 05-03-01 03:54

Hejsa !

Prøv Dahab i Sinai - der går ingen charter turer - kun backpacker sted, men
kan varmt anbefales også til dykning. Om ikke andet kig forbi og en tur på
Mt. Sinai bør man heller ikke gå glip af.

Doug

<97h8pg$al8$1@news.net.uni-c.dk>...

Fra : soren

Dato : 12-03-01 09:40

Prøv også
www.ultimate-diving.f2s.com
det er et dykker center i Hurgahda.
Jeg har været der 2 gange, byen er ikke noget særligt men dykningen og
snorkling er ok.
de 2 gange jeg har været hos dem , har de sejlet ud til det sted de tester
dykker safari gæsterne og deres dyker færdigheder...jeg er selv dykker, men
begge gange er der kommet delfiner til stedet.
flere af de snorklende svømmede med delfiner størst var en gruppe på 16
delfiner som opholdt sig sammen med de snorklende i 10 min..svømmede væk og
1 time efter kom der 6 nye.....
Hilsen
Søren valet