Fedtfattige kiks ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-10-02 11:13

Findes der egentligt noget, som fedtfattige kiks ?

Synes at alle de kiks man kan købe, har et rimeligt stort indhold af mættede
fedtsyrer, og det er vel ikke alt for sundt?

Men kan man ligefrem købe kiks, som smager af noget, og som ikke indeholder
for store mængder fedt ?

--
Vh. Thomas
Ved mail : slet SLETDETTE

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 03-11-02 16:27

I skal da endelig ikke falde over hinanden, mens I svarer.....:-/

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 03-11-02 17:55

[Thomas Mouritsen | Sun, 3 Nov 2002 16:26:53 +0100]

>I skal da endelig ikke falde over hinanden, mens I svarer.....:-/

Jamen, du forudsætter jo at det er en problemstilling som andre også har
været i, og at fedtfattige kriks også er hvad andre går og savner...
Hvis jeg til min slankekur savnede kiks, ville jeg finde nogne der var
mel- og sukkerfri, men hvor fedt intet problem var :)

Jeg, hvis jeg var dig, ville tage i et stort supermarked og sammenligne
de forskellige kiks på deres indhold og finde nogen der passer dig - dog
ville rigtigt mange af dem til gengæld have et urimeligt højt
sukkerindhold...

Og dem igen der indeholder hverken fedt eller sukker, smager de 95% af
dem sikkert og tørret bølgepap - så måske den bedste idé, er at bage
dine egne, hvor du reducerer fedtet til det halve, og erstatter sukkeret
af Atwel / Perfect Fit?

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Freedom

Dato : 04-11-02 18:21

> I skal da endelig ikke falde over hinanden, mens I svarer.....:-/

Nu falder jeg lige over dette;) Det er tit jeg har spurt on noget som ingen
svare på...så det er ikke personligt!

KIKS KIKS....hmmmm jeg jeg vil også gerne have fedtfattige kiks, der er
nogle som de siger har 35% mindre fedt...men ind hvad? Mange af dem er
nemlig godt lakket til;) Men jeg har hørt at "tuc" ikke sulle være de
værste, ellers er der også Dem i den grønne pakke, GoAhead, hed de før, kan
ikke huske hvad de hedder nu;)

Har du fundet andre?

Iben

Fra : Nette

Dato : 05-11-02 20:10

"Freedom" wrote
> [...]
> nemlig godt lakket til;) Men jeg har hørt at "tuc" ikke sulle være de
> værste, ellers er der også Dem i den grønne pakke, GoAhead, hed de før,

Kiks i det hele taget, er ligesom mørdej og småkager bygget op af fedt. Det
ville være det samme som at bede om en fedtfri flødelagkage

Nette

Fra : Helleq

Dato : 06-11-02 08:58

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> KIKS KIKS....hmmmm jeg jeg vil også gerne have fedtfattige kiks, der er
> nogle som de siger har 35% mindre fedt...men ind
> Har du fundet andre?
>
> Iben

Jeg har købt nogle grove kiks med grøntsager i, de smager list a la
digestives, men er knapt så søde. Fedt% er lige omkring de 10, og de mætter
relativt godt. De kommer fra Bisca og hedder Grovkex. Brugsen har dem.

Mvh Helle

Fra : Freedom

Dato : 06-11-02 17:52

> [...]
mætter
> relativt godt. De kommer fra Bisca og hedder Grovkex. Brugsen har dem.

Tak Helle, dem vil jeg prøve;)))

Iben

Fra : Girlie

Dato : 04-11-02 18:17

> [...]
mættede
> fedtsyrer, og det er vel ikke alt for sundt?
>
> Men kan man ligefrem købe kiks, som smager af noget, og som ikke

Vitalinea..købes f.x i Føtex...

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-11-02 21:31

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse