At vælge en JRadioButton
Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 31-10-02 10:16

Jeg har nogle JRadioButtons placeret i en ButtonGroup. Nu er jeg
interresseret i at finde ud af hvilken knap der er valgt.

Jeg ville allerhelst have at den enkelte radiobutton selv gjorde noget
hvis den var valgt, men først når der bliv trykket på en JButton
f.eks. "Vælg". Derfor kan jeg ikke bruge en ActionListener da den jo
bliver aktiveret hver gang der bliver trykket på den givne knap.

Hvad gør een?

Thomas Saxtoft

Fra : Lars Dam

Dato : 31-10-02 13:04

On Thu, 31 Oct 2002 10:15:53 +0100, Thomas Saxtoft
<ts@sondagsavisen.dk> wrote:

> [...]
>f.eks. "Vælg". Derfor kan jeg ikke bruge en ActionListener da den jo
>bliver aktiveret hver gang der bliver trykket på den givne knap.

Bruger isSelected() på de enkelte radiobuttons indtil du finder den
rette; eller laver en dedikeret actionlistener til at huske hvilken en
der er aktiv?

>Thomas Saxtoft

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-02 13:23

Thomas Saxtoft skrev:

>Jeg har nogle JRadioButtons placeret i en ButtonGroup. Nu er jeg
>interresseret i at finde ud af hvilken knap der er valgt.

Her er et udpluk fra min ActionListener til en O.k.-knap der
aktiverer valget fra en radiobutton:

final CheckboxGroup cbg = new CheckboxGroup();
choicePanel.add(opret);
choicePanel.add(nedlæg);
choicePanel.add(indsæt);

action.addActionListener(new ActionListener () {
public void actionPerformed(ActionEvent ae) {
try {
if (cbg.getSelectedCheckbox()==opret) {
}
else if (cbg.getSelectedCheckbox()==nedlæg) {
else if (cbg.getSelectedCheckbox()==indsæt) {

osv.

--
Bertel