SCSI2/SCSI3
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 31-10-02 00:59

Jeg har 2 Ultra Wide SCSI3 diske siddende i et raid på en ældre
DPT-controller (PM1564U3). I samme maskine skal nu sættes en ældre Sony
SDT-9000 backup drev med SCSI2-interface (50 pins). Sætter jeg tapedrevet på
kablet sammen med en 68->50 pins converter (har det nogen hastighedsmæssig
indflydelse på diskene som kører UW SCSI3?) eller sætter jeg et ekstra
SCSI-kort i maskinen?

OS er Win2000 Server.

---
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 31-10-02 08:20

Ja, i den grad - du drosler speed'n ned på kanalen!

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 31-10-02 12:13

"Jørgen Kaare Jensen" <joergen.kaarejensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, i den grad - du drosler speed'n ned på kanalen!

Og 2 (forskellige) SCSI-kort er ikke noget problem i samme maskine?

---
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : ....

Dato : 31-10-02 18:09

Det er det almindeligvis ikke. Jeg har kørt med 3 på et tidspunkt. 2 kort
til HD, og 1 kort rent til at køre CD-rommerne på.
Går det galt er det som regel interuptadresserne der konflikter = Ud med
noget af det man ikke absolut skal bruge. Lydkort f.eks.
Det kan selvfølgelig også være at netop dine 2 SCSI kort ikke kan sammen,
eller endnu værre, dit bundkort ikke kan med SCSI kortene. Det er nemmest at
prøve sig frem, men dyrt hvis man skal ud og købe kortene.

Jeg har lidt erfaring omkring Tekram-kort. Der er det MEGET vigtigt at hente
de sidste nye drivere, hvis du kører Win98.
Hentede jeg dem ikke, så blev maskinen ustabil. Hentede jeg dem, så blev den
pludselig mere stabil end den var før. USB-enheder, IDE-brænder, og andet,
kører pludselig meget bedre............

Mvh
Thomas

Sigurd Hilbert Madsen <dont@spam.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:apr37l$pps$1@eising.k-net.dk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-02 02:15

"...." <nykoebingvej@tdcadsl.dk> wrote in message
> de sidste nye drivere, hvis du kører Win98.

Fordi visse mennesker ikke kan finde ud af at citere korrekt, kan der herske
tvivl om OS'et (og meget andet). Prøv at læse det oprindelige indlæg igen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Strårup

Dato : 31-10-02 19:41

> "Jørgen Kaare Jensen" <joergen.kaarejensen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse

> Og 2 (forskellige) SCSI-kort er ikke noget problem i samme maskine?

Nej, du skal bare være opmærksom på at hvis de bruger den samme driver at de
sidder i den rigtige rækkefølge i maskinen.

Har prøvet det med en server hvor jeg havde et Adaptec 2940UW kort i, og
efterfølgende monterede et Adaptec 2904 kort i. Jeg fik dem ind i den
forkerte rækkefølge med det resultat at Windows NT prøvede at boote fra en
disk monteret på 2904 controlleren, det fik jeg en blå skærm ud af. Efter en
kort-ombytning så kørte det.

MVH

Morten Strårup