Nye SCSI diske fra Seagate - duer de i de ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-10-02 22:45

Jeg har lige læst at der er kommet 36 GB lydløse SCSI diske fra Seagate
på markedet.

Hvor mange pins er de almindelig SCSI diske i fx. en 7500 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-02 06:06

Hej Jesper

Tja, der er lige netop det problem, jeg har siddet med på en 9600, og som
jeg sendte en hastemail om i går aftes, men trak den igen, da der ingen
reaktion kom...

Jeg har 2stk. Viking II og Atlas V (LVD) på hhv. 4,3 og 9.1gb, men de kan
ikke monteres og virke i en 9600, - selvom jeg har omsætter fra 80-pins
til 68 -> 50pins std. montering. Den FastSCSI controller, der sidder i
alle de PM med 2 SCSI controllere burde kunne bruge både 68-pins og alm.
50-pins, samt 80-pins med converter, - men det virker bare ikke!

Jeg havde heldigvis en enkelt 1,2gb SCSI-2 disk 50-pins liggende med et
system 9.1v på og da den så blev monteret, startede maskinen op som lyn og
torden. - Så en konklusion må være, at man _skal_ bruge en 'N' disk for at
være helt sikker på, at det virker.

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Jeg har lige læst at der er kommet 36 GB lydløse SCSI diske fra Seagate
> på markedet.
>
> Hvor mange pins er de almindelig SCSI diske i fx. en 7500 ?

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Strårup

Dato : 31-10-02 19:53

> [...]
> alle de PM med 2 SCSI controllere burde kunne bruge både 68-pins og alm.
> 50-pins, samt 80-pins med converter, - men det virker bare ikke!

Har du husket at terminere kæden korrekt? Og med ens type termineringer i
begge ender?

MVH

Morten Strårup

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-02 02:06

Hej Morten

Hm, det mener jeg da. Det var ikke mig selv, der monterede disken, men en af
mine venner, der er ret skrap til det der... - med mine øjne - eller rettere
mangel på brugen af samme, skal jeg nok afholde mig fra at 'pille' ret meget
indvendig i en computer...

Svjv. terminerer CPU (ID 7) på den interne kæde i de maskiner, der har
dobbelt SCSI kontroller. - Hvis ikke, - så er der noget, vi har læst forkert i
manualet....

Men nu betyder det ikke noget, - begge diske er solgt nu. - Så nu mangler jeg
bare en 13-18gb SCSI-2 Narrow disk som afløser for de andre. Og skulle der
være en sådan til salg til en rimelig pris af mærkerne Seagate ST34xxxN eller
Quantum Fireball, så er jeg køber..... - Jeg véd godt, det sidste her mere
hører til i køb og salg gruppen....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 31-10-02 23:52

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg har lige læst at der er kommet 36 GB lydløse SCSI diske fra Seagate
> på markedet.
>
> Hvor mange pins er de almindelig SCSI diske i fx. en 7500 ?

Nu er der ikke noget "almindeligt" over SCSI

Som regel kan du få konvertere mellem de forskellige stiktyper, så det
plejer ikke at være noget problem. Dog skal du være lidt opmærksom på
termineringen af kæden.

Jeg har i øvrigt lige sat en spritny U160 SCA IBM disk i min
tudsegamle Sun Ultra1 med SCSI-II, og det virker bare fint.

Hvis det bare er for at få noget mere lagerplads til din 7500, så
burde du måske alvorligt overveje at købe to IDE diske til en anden
maskine, og så opgraderer din 7500 med et 100MBit netkort, forudsat
altså at du har en anden maskine der både er tændt hele tiden og har
plads til diskene. Performancemæssigt kan jeg sjældent mærke forskel
på min egen 7300's disk og så netværksdisken.
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.