Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus eller Olympus
Fra : hr.P

Dato : 30-10-02 22:13

Jeg overvejer at træde ind i den digitale æra. Hvad vil være at foretrække:
Olympus C-720 med 3 megapixel og 8xzoom eller Olympus C-4000 med 4 megapixel
og 3xzoom?
Jeg har ikke brug for at lave stoore forstørrelser, men vil det give
skarpere billede at lave en udsnitsforstørrelse af et billed etaget med
C-4000 fremfor at bruge den kraftigere zoom på C-720. Jeg tænker her på
problemet med at holde kameraet stille ved lange brændvidder.

mvh. leif

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 30-10-02 23:24

Jeg ville i dit sted vælge C-720 fremfor C-4000. Forskellen mellem 3 og 4
megapixels er ikke stor, og den lange zoom er en meget stor fordel.
Har selv et E-100RS med 10x zoom (kun 1,5 megapixels) og netop zoomen sætter
jeg stor pris på.
For at få rigtig gavn af zoomen skal du nok anskaffe dig et stativ. Det
behøver kun at være et lille 'lommestativ' da kameraet jo ikke vejer
alverden.
Håber du kan bruge mit råd.

Hilsen Hans

Fra : Peter Sørensen

Dato : 31-10-02 18:44

In article <3dc05be5$0$96961$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, hcs@tune.dk
says...
> [...]
> For at få rigtig gavn af zoomen skal du nok anskaffe dig et stativ. Det
> behøver kun at være et lille 'lommestativ' da kameraet jo ikke vejer

Hej,

Jeg vil give Hans fuldstændig ret, jeg har selv et Z-3020
(3.3Mpixel/3xZoom) opløsningen er god nok, men jeg kunne godt tænke mig
mere Zoom (tror faktisk at jeg idag hellere ville købe et
2.2Mpix/10xZoom istedet)

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : jo

Dato : 31-10-02 20:27

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
> In article <3dc05be5$0$96961$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, hcs@tune.dk
> says...
Jeg har en c700 med 10 gange optiskzoom. Er egentlig glad for den meeeeen
den har en stor bagdel og det er søgeren som er digital. Den er ren ud sagt
elendig. Jeg ville i dag vælge et camera med optisk søger.
jesper

Fra : Alex Wallin

Dato : 01-11-02 00:21

Hej Leif

Jeg ville vælge Camedia 730 10x zoom den er lige på trapperne. ellers 720
Jeg har haft Camedia 2100 og var gal nok til at sælge det hvilket jeg har
fortrudt. Objektivet tegner nemlig skarpt og så har det optisk
billedstabelisator, så man kan fotografere med lykketider ned til 1/15 sek.
og slippe godt fra det.
Det er det samme objektiv de sætter på 730
Du kan se billeder taget med Olympus C2100 på min hjemmeside.

Med venlig hilsen
Alex Wallin
www.skriverstuen.dk

Fra : KASO

Dato : 01-11-02 09:16

"Alex Wallin" skrev d. 01-11-02 00:21 dette indlæg :
> [...]
> og slippe godt fra det.
> Det er det samme objektiv de sætter på 730
> Du kan se billeder taget med Olympus C2100 på min hjemmeside.

720/730 har vist ikke billedestabilisator ??

http://www.kandu.dk/