OT? Modering
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-10-02 21:20

Jeg vil til at begynde med henstille til Andreas at vi fører debatten i dèn
gruppe, det handler om.

Det fungerer ikke at vi er "udemokratiske", også selv om at gruppen huser en
del mere eller mindre begavede aliaser, som vi netop gerne vil moderere os
fra.

Vi bliver nødt til at tage diskussionen her i gruppen.

Det var også derfor jeg bad om folks navne og adresser, netop for at vide,
hvem der er seriøse (ihvert fald på papiret eksisterende) og hvem der ikke
er.

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-10-02 21:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> vil moderere os fra.
>
> Vi bliver nødt til at tage diskussionen her i gruppen.

Vi er for det første ikke udemokratiske, - idet det vi kunne kalde
"gruppens interne konsultationer" jo ligger fuldt åbent for alle på
nettet. Ingen er forment adgang hverken til at læse eller til at
skrive i det forum. Se http://skrift.dk

Og for det andet, så er den debat altså helt off topic *her* i
gruppen.

Hvis gruppens faste brugere er enige om at det åbne og frie forum der
er oprettet til formålet ikke skal bruges, er der ingen problem i det.
Men så skal *AL* debat foregå i dk.admin, - også den "interne
konsulltation"!

Hvis det åbne forum på http://skrift.dk ikke skal bruges (et sted hvor
alle kan følge med, og deltage) føler jeg mig ret sikker på, at en hel
del af den "interne konsultation" i stedet vil blive flyttet til
private mails blandt en lille snæver gruppe.

hvorfor skal vi risikere at fjerne denne totale åbenhed?

Al videre debat herom må nødvendigvis enten foregå i det oprettede
forum eller i dk.admin!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-10-02 01:48

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "gruppens interne konsultationer" jo ligger fuldt åbent for alle på
> nettet. Ingen er forment adgang hverken til at læse eller til at

Jeg vil ikke "kuppe" gruppen ved at deltage i diskussioner alle mulige andre
steder.

Nå, jo, jeg har privat foreslået både dig og Rasmus at vi tre stiller op
sammen som moderatorer for at skabe tilstrækkelig balance, men ellers SKAL
dennne diskussion netop foregå her og ikke alle mulige andre steder, for
ellers risikerer vi jo bare den umiddelbare indsigelse, at debatten ikke har
været ordentligt ført.

Lad os holde det _her_ og ignorere "BB-aliasernes" præmatur-ejakulatoriske
indsigelser.

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-10-02 08:20

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Lad os holde det _her_

Nej, debatten må *IKKE* føres i denne gruppe. Det er i strid med alle
gældende regler for usenet.

Debatten skal foregå i dk.admin, og ingen andre steder.

Den interne konsultation mellem de brugere der er interesseret i at
være med til at skabe en brugbar problemløsning kan enten foregå i det
åbne forum skabt til formålet eller via private e-mail!

Er du i tvivl om dette, kan du jo blot spørge ovre i dk.admin!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-10-02 14:50

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Nej, debatten må *IKKE* føres i denne gruppe. Det er i strid med alle
> gældende regler for usenet.

Dèt fatter jeg godt nok ikke?

Det er da netop denne gruppe det handler om, så dens fremtid må ikke
diskuteres herinde, ikke engang med tydelig OT-markering?

> [...]
> åbne forum skabt til formålet eller via private e-mail!
>
> Er du i tvivl om dette, kan du jo blot spørge ovre i dk.admin!

Det lyder for mig fuldstændig vanvittigt ulogisk og principielt forkert at
unddrage gruppens brugere deltagelse i diskussionen ved at føre den i
dk.admin, hvor folks holdning mere eller mindre synes at være "klar den
internt i pågældende gruppe og kontakt os, når I har en løsning"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Stefan Holm

Dato : 31-10-02 00:00

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> writes:

> Jeg vil til at begynde med henstille til Andreas at vi fører
> debatten i dèn gruppe, det handler om.

Normalt når man henstiller, bør man have noget fornuftigt at
henstille. Debat om strukturen af dk-hierarkiet hører til i
dk.admin. Især i et tilfælde, der er så principielt som dette (det
eneste fortilfælde på en modereret debatgruppe er dk.bolig, hvor der
er den markante forskel, at moderationen indførtes for at slippe for
boligannoncer), er det vigtigt, at debatten føres, hvor alle kan være
med - nemlig i dk.admin.

> Det fungerer ikke at vi er "udemokratiske",

Så før debatten på almindelige vilkår. Som det er nu, medvirker du kun
til at højne støjniveauet hér.

> Vi bliver nødt til at tage diskussionen her i gruppen.

Nej.

> Det var også derfor jeg bad om folks navne og adresser, netop for at
> vide, hvem der er seriøse (ihvert fald på papiret eksisterende) og
> hvem der ikke er.

Oh. Jeg er altså useriøs fordi jeg ikke gider medvirke i dit
adresse-pjat?

FUT: dk.admin.netikette, da diskussion af hensigtsmæssig brug af
eksisterende dk-grupper hører til dér.
--
"Begin at the beginning and go on till you come to the end; then stop."