Andet multimedie
bentjuul 3670
Skal have gemt et GIF billede i GIF 256 fa~
Fra : Flare

Dato : 30-10-02 19:54

(Jeg bruger PS7 Win)
Og det kan jeg for så vidt også godt. Men resultet er ikke særlig godt. Hvis
jeg bruger dither kommer der en masse uønskede prikker og bruger jeg ikke
noget er der "plagmager" over det hele. Hvis jeg bruger fx selective Palette
bliver resultat rigtig godt. MEN jeg skal bruge billedet med uniform
palette.

(Billedet skal bruges til et realtidsstyresystem)

Men det har sådan set ikke noget med sagen at gøre. Er der nogen der har en
ide om hvordan jeg får et flot resultat med følgenede billede i {GIF 256
colors /8 bit / uniform palette)

http://pings.dk/images/dash3.bmp

Det med palleten vælger jeg når jeg gemmer billedet, og det er kun mulig i
RGB mode.

Håber nogen af jer proffer kan hjælpe
Mvh
Anders

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-10-02 23:55

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://pings.dk/images/dash3.bmp
>
> Det med palleten vælger jeg når jeg gemmer billedet, og det er kun mulig i

Først og fremmest skal du ligge dit billede ud så vi kan se på det, for der
er ikke noget

Kim Larsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-10-02 08:06

On Wed, 30 Oct 2002 19:53:30 +0100, Flare wrote:

> [...]
>noget er der "plagmager" over det hele. Hvis jeg bruger fx selective Palette
>bliver resultat rigtig godt. MEN jeg skal bruge billedet med uniform
[klip]
>http://pings.dk/images/dash3.bmp
>
>Det med palleten vælger jeg når jeg gemmer billedet, og det er kun mulig i
>RGB mode.

Det med den palette forstår jeg ikke meget af. Her er hvordan jeg gør
i Photoshop 7:

1. Billede > Tilstand > Indekseret farve

2. Palet: Lokal (selektiv), 256 farver, gennemtvunget: ingen,
rastersimulering: 75%.

3. Filer > Gem til Web - i dropdownboksen lige under de tre knapper
vælger jeg Gif 128 rastersimuleret og klikker på Gem.

4. Indlæs Gif'en i Photoshop og marker et udsnit. Kopier det og sæt
det ind i dit originalbillede. Skub udsnittet på plads og du vil
konstarere, at du ikke kan se hvad der original og hvad der er
Gif-udsnit. Udsnittet ligger i et nyt lag, som du bare kan slette
igen.

Keine Hexerei - nur Filurendreirei

>Håber nogen af jer proffer kan hjælpe

Jeg er bestemt ikke prof, men denne her kunne jeg da klare

Venlig hilsen
Kurt Hansen