iTunes
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 30-10-02 17:38

Er der nogen ved om man selv kan importer radio programmer ind i iTunes.
f.eks DR ?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-10-02 18:35

J.K. Nyeboe <nyeboe@mac.com> wrote:

> Er der nogen ved om man selv kan importer radio programmer ind i iTunes.
> f.eks DR ?

iTunes kan afspille streamede mp3 filer. DR bruger Windows mediaplayer
og derfor kan iTunes ikke bruges. Hvilket er synd. DR har fornyelig
droppet real og gået over til Windows mediaplayer. Overvejde et kort
overblik om man kunne overbevise dem om at QTSS er et meget bedre
alternativ, som enda er anvendeligt på flere platforme.

http://www.dr.dk/netradio/byereal.shtml
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 30-10-02 22:58

> DR bruger Windows mediaplayer
> og derfor kan iTunes ikke bruges. Hvilket er synd. DR har for nylig
> droppet real og gået over til Windows mediaplayer.

Ikke helt. "On demand" er fortsat i Real player formatet. Det er kun
live-streamingen, der er i WMP format. (Men det er nu også galt nok...)

> Overvejde et kort
> overblik om man kunne overbevise dem om at QTSS er et meget bedre
> alternativ, som enda er anvendeligt på flere platforme.

Til gengæld overvejer de at streame i Mp3 format, hvilket jo ville
betyde, at man kunne lytte i iTunes. Læs her fra dr.dk:

> Men det betyder ikke, at vi er ligeglade med denne gruppe. For det
> første er vi ved at undersøge, hvorvidt vi kan Live Streame i
> mp3-formatet, som også Linux-brugere kan afspille via en mp3-player. For
> det andet er der plug-ins på vej, som gør at Linux-brugere kan afspille
> Windows Media Player-formatet.

Måske skulle man advokere lidt for den første løsning?

Lars Kr. Sørensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 31-10-02 14:51

Lars Kristian Sørensen <lksorensen@mac.com> wrote:

> Ikke helt. "On demand" er fortsat i Real player formatet. Det er kun
> live-streamingen, der er i WMP format. (Men det er nu også galt nok...)

Er de egentlig ikke forpligtet til at sende i et crossplatform format
eller i et format der også duer til Mac ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 01-11-02 13:19

> Er de egentlig ikke forpligtet til at sende i et crossplatform format
> eller i et format der også duer til Mac ?

WMP duer fint til Mac. Men det var da bedre, om de fungede i iTunes.

Lars Kr. Sørensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-11-02 22:57

Lars Kristian Sørensen <lksorensen@mac.com> wrote:

> WMP duer fint til Mac. Men det var da bedre, om de fungede i iTunes.

Nu har jeg kørt med en 7500 som er opgraderet til en 400 mhz G3 i snart
2 år og den går stort set aldrig ned. Måske et par gange på et år.

Sidste år ville jeg gerne se Big Brother og derfor hentede jeg WMP og
aldrig har min Mac bombet så mange gange. Efter et par timer, så
slettede jeg hele lortet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 02-11-02 22:13

> [...]
>
> Sidste år ville jeg gerne se Big Brother og derfor hentede jeg WMP og
> aldrig har min Mac bombet så mange gange. Efter et par timer, så

Tja - min iMac G3 med Jaguar går nu aldrig ned med WMP. Men det betyder
nu ikke, at jeg er glad for løsningen. Jeg har bare konstateret, at det
virkede.

Lars Kr. Sørensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 22:15

> [...]

> Tja - min iMac G3 med Jaguar går nu aldrig ned med WMP. Men det betyder
> nu ikke, at jeg er glad for løsningen. Jeg har bare konstateret, at det

Du kører også OS X. Jeg kører 9.1 US

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 02-11-02 10:57

> Er de egentlig ikke forpligtet til at sende i et crossplatform format
> eller i et format der også duer til Mac ?

Lov om radio- og fjernsynsvirksomhed paragraf 6, også kendt som public
service-loven:

"Ved programlægningen skal der lægges afgørende vægt på hensynet til
_informations-_ og ytringsfriheden."
og videre:
"Udsendelsesvirksomheden skal sikre _befolkningen_ adgang til væsentlig
samfundsinformation og debat".
(mine fremhævelser)

Ovenstående taler vist sit eget sprog. Alle skal have adgang til
medieindholdet, ikke bare særligt "privilegerede" grupper. Hvis der
er åbne standarder der muliggør det, er det oplagt at de (også)
benyttes.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-10-02 14:38

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> og derfor kan iTunes ikke bruges. Hvilket er synd. DR har fornyelig
> droppet real og gået over til Windows mediaplayer. Overvejde et kort

Microsoft har Windows Media Player til OS X til download. Virker fint.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Anders Hedegren

Dato : 30-10-02 18:46

J.K. Nyeboe <nyeboe@mac.com> wrote:

> Er der nogen ved om man selv kan importer radio programmer ind i iTunes.
> f.eks DR ?

Som sagt, ikke DR, men mange andre. Prøv at tjekke www.shoutcast.com,
der finder du masser. De dukker op på listen over MP3-filer i din
iTunes, så det er meget godt at lægge dem i sin egen radio-playlist. Du
kan ikke ændre på de indbyggede radiostationer, det er Apple der
bestemmer der.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com + me@NOSPAMiceduck.com