problem med at skrive til fil fra metode ?~
Fra : news2.tele.dk

Dato : 30-10-02 15:46

Hej,

jeg har lavet en applet med en linked list. Jeg vil gerne gemme denne liste
i en fil, men jeg bliver ved med at få "Permission denied", det virker fint
nok hvis jeg bare eksekverer koden fra en main.
her er fejlen:

" java.security.AccessControlException: access denied
(java.io.FilePermission E:\simon3583.txt write)
at
java.security.AccessControlContext.checkPermission(AccessControlContext.java
:270)
at
java.security.AccessController.checkPermission(AccessController.java:401)
at
java.lang.SecurityManager.checkPermission(SecurityManager.java:542)
at java.lang.SecurityManager.checkWrite(SecurityManager.java:975)
at java.io.FileOutputStream.<init>(FileOutputStream.java:169)
at java.io.FileOutputStream.<init>(FileOutputStream.java:70)
at java.io.FileWriter.<init>(FileWriter.java:46)
at TEST.TEST.main(TEST.java:11)
at TEST.TEST2.init(TEST2.java:12)
at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:347)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)"

og her er den main som jeg prøver at kalde fra en applet (det virker heller
ikke selvom det ikke er en main metode der kaldes)
"package TEST;
import java.io.*;

public class TEST
{

public static void main(String[] args) throws IOException
{
//Writing files:
String fileName = new String("E:\\simon3583.txt");
FileWriter fw = new FileWriter(fileName);
BufferedWriter bw = new BufferedWriter(fw);
PrintWriter outFile = new PrintWriter(bw);

System.out.println("\nSkriver til fil " + fileName);

outFile.println("file: " + fileName);

outFile.close();
}
}
"

og her er den kaldende klasse:

"
package TEST;
import java.io.*;

public class TEST2 extends javax.swing.JApplet {
TEST t1 = new TEST();
public void init()
{
String[] arr = new String[1];

try
{
t1.main(arr);
}
catch (IOException e){}
}
}"

jeg har prøvet at lave et objekt og kalde metoden med dette, men ligemeget
synes det at hjælpe, er det umuligt at få det til at virke med kald fra en
applet klasse ??

tak

mvh.Simon

Fra : Lars Dam

Dato : 30-10-02 18:30

On Wed, 30 Oct 2002 15:45:44 +0100, "news2.tele.dk"
<devnull@linux.org> wrote:

> [...]
>i en fil, men jeg bliver ved med at få "Permission denied", det virker fint
>nok hvis jeg bare eksekverer koden fra en main.

Applets har en security manager kørende der gør at applets har en
begrænset adgang til ressourcer på den maskine den kører.

Du skal have din applet 'signet' for at få tilladelse til at lave ting
på den maskine den kører. Jeg har desværre ingen anelse om
hvor/jvordan man gør dette. Se evt. på Suns side om alpletter; de må
have relevant information der.

vh. ld

Fra : Heimdal

Dato : 30-10-02 20:30

Du har ikke umiddelbar adgang til det lokale filsystem fra en applet, så det
er nok dit problem

Fra : Simon...

Dato : 30-10-02 23:35

> Du har ikke umiddelbar adgang til det lokale filsystem fra en applet, så
det
> er nok dit problem
det forklarer jo en del :)

-tak begge to, så må jeg punke min lære for info .. og se om jeg kan finde
rundt på suns site...

mvh.Simon