Oprettelse af mange objecter
Fra : DoomDahm

Dato : 30-10-02 15:23

Hej NG

Jeg skal ha' oprettet en masse objecter. N1,N2,N3.... osv.

Hvordan gør jeg det. Hvert object har et ID 1,2,3,4,5,6 osv
Jeg vil gerne ha' at objecterne hedder N1,N2,N3.... osv

Jeg vil gerne oprette dem vha. en lykke, men hvordan navngiver jeg dem? Jeg
kan jo ikke navngive objecterne med tal

Hvad så??

MVH

Christian

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 30-10-02 16:41

"DoomDahm" <dahm.nospam@it.ingenspam.dk> writes:

> [...]
> Jeg vil gerne ha' at objecterne hedder N1,N2,N3.... osv
>
> Jeg vil gerne oprette dem vha. en lykke, men hvordan navngiver jeg dem? Jeg

Enten bruger du en imperativ datastruktur til at gemme referencer til
dine objekter i eller også programmerer du i det et sprog der
understøtter det du gerne vil, f.eks. perl.

--
Christian Hemmingsen

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 30-10-02 17:30

Christian Hemmingsen skrev :
> Enten bruger du en imperativ datastruktur til at gemme referencer til
> dine objekter i

Hvad er en impeativ datastruktur ? Noget du kan forklare / give et eksempel

eller et link på nettet ?

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-10-02 17:49

DoomDahm wrote:

> [...]
> Jeg vil gerne ha' at objecterne hedder N1,N2,N3.... osv
>
> Jeg vil gerne oprette dem vha. en lykke, men hvordan navngiver jeg dem? Jeg

så associerer du objekterne med et navn:

class Whatever
{
public static void main( String[] args )
{
java.util.Hashtable objects = new java.util.Hashtable();
for( int i = 0; i < 1000; i++ )
{
objects.put("N"+i, new Integer(i) );
}
// hent "N1"
Integer obj = (Integer)objects.get("N1");
// gør noget med "N1-objektet"
System.out.println(obj);
}
}

Ulrik Magnusson

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 30-10-02 21:03

DoomDahm wrote:
> Hej NG
>
> Jeg skal ha' oprettet en masse objecter. N1,N2,N3.... osv.
>
> Hvordan gør jeg det. Hvert object har et ID 1,2,3,4,5,6 osv
> Jeg vil gerne ha' at objecterne hedder N1,N2,N3.... osv

Personligt ville jeg vælge en helt anden strategi, som undgår, at du er
nød til at lave nogen sjove ting for at gøre det, som du har gang i.

Alt efter om man kender det maximale antal objekter eller ej, ville jeg
enten lave et array med referencer til objekter eller f.eks. en linket
liste med referencer objekter. På den måde kan du så tilgå objekt n ved
at referere til element n-1 i dit array eller din liste.

Blot en ide. Jeg ved selvfølgelig ikke, om du har en god grund til at
ville gære det på den måde, som du har beskrevet.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen