Mystisk import !
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-10-02 15:16

import net.jini.core

Den sætning fandt jeg i et eksempel på en chat. Hvad er det for en pakke og
hvor finder man den?
Jeg har JDK1.4 installeret og alt fungerer fint, men den pakke har jeg
aldrig set anvendt før. Jeg får
også en fejl om at pakken ikke eksisterer eller kunne ikke findes.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-10-02 17:52

On Wed, 30 Oct 2002 15:15:33 +0100, Trygleren [9000] wrote:

> import net.jini.core
>
> Den sætning fandt jeg i et eksempel på en chat. Hvad er det for en pakke
> og hvor finder man den?
Jini
(på at smide "net.jini.core" i google og følg en af de første links ).

> Jeg har JDK1.4 installeret og alt fungerer fint, men den pakke har jeg
> aldrig set anvendt før. Jeg får
> også en fejl om at pakken ikke eksisterer eller kunne ikke findes.
Kig under download på
http://wwws.sun.com/software/jini/
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-10-02 19:15

> (på at smide "net.jini.core" i google og følg en af de første links ).

Det er skægt som folk bruger Google som svar. Jeg er godt klar over hvor god
google er, men jeg har ikke haft held med af finde noget om de pakker. Jeg
har ikke behov for at få bekræftet Googles eksistens for hver tråd jeg
starter =)

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 30-10-02 19:59

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>google er, men jeg har ikke haft held med af finde noget om de pakker. Jeg
>har ikke behov for at få bekræftet Googles eksistens for hver tråd jeg

Prøv
http://wwws.sun.com/software/communitysource/jini/download.html

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : Morten

Dato : 31-10-02 20:06

Trygleren [9000] wrote:

> [...]
> google er, men jeg har ikke haft held med af finde noget om de pakker. Jeg
> har ikke behov for at få bekræftet Googles eksistens for hver tråd jeg

Jini er en arkitektur til opbygning af distribuerede systemer. Det er en
lidt kompleks sag at få op at spille, men konceptet er ret smart.

Ultrakort fortalt handler det om at maskiner (PCere, apperater mm.) kan
stille services til rådighed, som andre sp kan finde vha. nogle
discovery mekanismer.

Der er en gode online informationer på www.jini.org samt en online bog
http://jan.netcomp.monash.edu.au/java/jini/tutorial/Jini.xml

Morten