Firewall i OS 9?
Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 30-10-02 14:25

Er der / eller kan man hente, en freeeware firewall til OS 9?

Har ledt forgæves.

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-10-02 18:12

Thomas Neumann [8260] <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Er der / eller kan man hente, en freeeware firewall til OS 9?
>
> Har ledt forgæves.

Husker ikke på hvilken OS 9 eller OS 8 at der fandtes en firewall fra
doorstop. Prøv at kigge på din installations cd.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 30-10-02 19:47

> Husker ikke på hvilken OS 9 eller OS 8 at der fandtes en firewall fra
> doorstop. Prøv at kigge på din installations cd.

OpenDoor's Doorstop 1.0, det er kun en 30 dages demo der ligger på
system CD'en.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

It said "Insert disk #3", but only 2 will fit!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-10-02 20:05

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> OpenDoor's Doorstop 1.0, det er kun en 30 dages demo der ligger på
> system CD'en.

Som sagt husker jeg ikke for godt. Jeg tvivler dog meget på om der
findes en freeware firewall til OS 9.

Det eneste man egentlig kan bruge en firewall til på OS 9 er finde ud af
hvor mange gange ens maskine bliver kontaktet udefra. Nogen reel
funktion har den ikke.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-02 22:21

In article <apomgb$9mi$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Thomas Neumann [8260] wrote:
> Er der / eller kan man hente, en freeeware firewall til OS 9?
>
> Har ledt forgæves.

Hvilke programmer har du installeret der lytter efter Internet
trafik ? Hvis svaret er INGEN, så er svaret at du har al den
firewall funktionalitet du mangler.

En korrekt konfigureret firewall har en primær funktion:
At beskytte forkert konfigurerede PC'ere bag firewall'en.

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-10-02 10:26

On Wed, 30 Oct 2002 21:21:27 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>En korrekt konfigureret firewall har en primær funktion:
>At beskytte forkert konfigurerede PC'ere bag firewall'en.

Nej det er til at adskille 2 net. FX. LAN og internet.
--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 31-10-02 23:27

Martin Schultz <mbox@linuxfreemail.com> wrote:

> Nej det er til at adskille 2 net. FX. LAN og internet.

Er det ikke nemmere at pille stikket ud?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-11-02 10:50

On Thu, 31 Oct 2002 23:26:31 +0100,
thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) wrote:

>Er det ikke nemmere at pille stikket ud?

Da ikke hvis det er meningen at folk fra LAN skulle kunne surfe.
--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 03-11-02 23:46

Martin Schultz <mbox@linuxfreemail.com> wrote:

> Da ikke hvis det er meningen at folk fra LAN skulle kunne surfe.

Det kan du have ret i, men så skal de jo heller ikke være adskilt!

Helt seriøst: En firewall bruges til at definere bestemte _forbindelser_
mellem 2 net. For de fleste er en firewall helt unødvendig, i hvert fald
hvis man bare skal 'surfe' - og især når man bruger Mac. Og vi
almindelige brugere er vel alligevel ikke i stand til at konfigurere en
firewall ordenligt.

PS. Undskyld jeg først svarer nu. TDKs newsserver har været nede hele
weekenden.
--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 30-10-02 23:01

Thomas Neumann [8260] <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

Hvad med Netbarrier, er godt nok ikke freware.

Glenn Pedersen