Hvilken film?
Fra : Jakob Langeland

Dato : 30-10-02 13:11

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe mig med en film, som jeg svagt husker fra
jeg var mindre. Den handlede om en mand, som var i stand til at skrige så
højt, at alt levende i hans nærhed døde af det. Husker specielt at en
masse får på en mark døde af hans skrig.

Så vidt jeg husker var det ikke en dicideret gyserfilm.

Håber nogen kan hjælpe!

Fra : Morten Steen

Dato : 30-10-02 13:58

Gid jeg havde en link, men jeg ved faktisk ikke hvad originaltitlen er. Men
på dansk er jeg ret sikker på du tænker på "Skriget". Enten er den fra 1978,
eller også er den fra 1982. Jeg kan huske jeg havde nogle "Årets Film"-bøger
da jeg var lille. Og der stod noget om den film i enten 1978 eller 1982
udgaven.
Tættere kan jeg ikke komme. Jeg mener dog ikke det var en amerikansk film.
Håber det hjælper dig lidt videre.

Morten

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 30-10-02 15:40

"Morten Steen" <spammenot@home.com> skrev i en meddelelse
> Tættere kan jeg ikke komme. Jeg mener dog ikke det var en amerikansk film.
> Håber det hjælper dig lidt videre.

Mener den var Skotsk, men kan heller ikke huske titlen.

Tommy nielsen
skuf@mail.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 30-10-02 15:48

> [...]
> masse får på en mark døde af hans skrig.
>
> Så vidt jeg husker var det ikke en dicideret gyserfilm.

Det er vel ikke en af disse?
http://us.imdb.com/Tsearch?the+scream

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-10-02 16:11

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> "Jakob Langeland" <lange@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke en af disse?
> http://us.imdb.com/Tsearch?the+scream

Så vidt jeg husker var det da en australsk film? Jeg mener at kunne huske at
den mand, der kan skrige så folk dør af det, har lært det af nogle
aborigines (australsk oprindelig befolkning).

Det er hvad jeg umiddelbart kan huske fra omtalen i filmårbogrn som jeg
selvfølgelig ikke kan finde lige nu! *knurre*

MvH Aragorn_dk

Fra : Brian P

Dato : 30-10-02 16:29

Jeg skulle mene at filmen du tænker på er Jerzy Skolimovskis The Shout
(1978) med John Hurt - http://us.imdb.com/Title?0078259

Fra : Jakob Langeland

Dato : 30-10-02 21:20

"Brian P" <kanal@NOSPAMklog.dk> wrote in message
> Jeg skulle mene at filmen du tænker på er Jerzy Skolimovskis The Shout
> (1978) med John Hurt - http://us.imdb.com/Title?0078259

YES!!! Det er den!! Tak for det. Også tak til alle andres bud og bidrag!!
Glæder mig til at se den genudsendt engang....

BTW hvad er andres mening om allmovie.com - har aldrig set nogen referere
til den. Jeg synes den er god og saglig - giver nogle interessante
oplysninger om de enkelte film, er godt dækket ind, kvalificerede
anmeldelser.

-Langeland

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-10-02 19:25

"Jakob Langeland" <lange@diku.dk> skrev:

>Den handlede om en mand, som var i stand til at skrige så
>højt, at alt levende i hans nærhed døde af det. Husker specielt at en
>masse får på en mark døde af hans skrig.

Så skulle den jo næsten havde heddet "The Silence of the Lambs".
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Troelsb

Dato : 30-10-02 21:17

> Så skulle den jo næsten havde heddet "The Silence of the Lambs".
> --
> Niels Søndergaard

he he

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 02-11-02 22:01

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Så skulle den jo næsten havde heddet "The Silence of the Lambs".

Tjae, det kunne være den havde heddet det lammende skrig hvis du havde oversatte den
;)

-breiler