Webcam i jaguar
Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 30-10-02 09:33

Jeg har i lang tid haft et webcam liggende, og ikke brugt det fordi det kun
kører i os 9, og det er noget som jeg aldrig har prøvet. Jeg er en ren os x
mand
Forleden mente jeg, at det var noget pjat, og dykkede ned i os 9. Det var
meget sjovt, og jeg kan sagtens se facinationen. Jeg installerede dette
webcam (zoom cam) og jeg kan så optage mine små klip i Apple Movie Player,
tror jeg det hed. Det vil have til Jaguar, tænkte jeg, og så til at grave.

Jeg fandt et program, som hedder Macam, og det virkede efter et stykke tid,
men det kan ikke optage, kun afspille og tage 'billeder', altså stills. Jeg
har sidenhen downloadet BTV pro, BTV, Oculus, EvoCam og MWebCamV. BTV (begge
to) virker ok, med lyd og det hele, men med en meget dårlig opløsning. Når
jeg laver billedet større, bliver det meget kornet, meget mere end kun med
macam og meget mere end i os 9. Oculus viste sig at være et os 9 program, i
hvertfald er det installeret under Classic. De andre var ikke rigtig noget.

Jeg hælder mest til BTV, men problemet er den dårlige opløsning, og at jeg
gerne vil redigere mine klip i iMovie. Kan jeg ikke det, og hvordan skal jeg
gøre det.

Mvh

Brandur Ellingsgaard