Andet multimedie
bentjuul 3670
Søger megahjælp til at lægge ny baggrund p~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-10-02 08:29

Hej alle

Jeg har et billede som skal bruges til et cover til en CD. Klaphatten der
har taget billedet har ikke tænkt sig særligt godt om, eftersom baggrunden
er et stort rod af gamle reoler, stole og skabe. Hvordan får jeg retucheret
den baggrund fra og lagt en ny ind.

Jeg har følgende programmer til min rådighed.

Adobe Photoshop 5.5
Adobe Illustrator 8.01
Adobe ImageReady 2.0

Bl.a.

Venligst, Bo

Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-10-02 09:36

Du bruger Photoshop og lassoværktøjet og fritskraber den den af billedet du
vil bruge.
Kh
Bjørn

Fra : Asboe

Dato : 30-10-02 09:52

Rabbit_HGC skrev i meddelelsen:
> [...]

>den baggrund fra og lagt en ny ind.
>
>Jeg har følgende programmer til min rådighed.

Jeg ville be "klaphatten" om at ta' et nyt billede. At arbejde med en
så svær baggrund, kræver rutine. Med noget held kan du bruge
"Extraxt", hvis den findes i 5.5. Ellers, overlad det til en Prof.

--
Hilsen Asboe

Fra : itgrafen

Dato : 30-10-02 10:55

"Rabbit_HGC" skrev d. 30-10-02 08:29 dette indlæg :
> [...]
retucheret
> den baggrund fra og lagt en ny ind.
>
> Jeg har følgende programmer til min rådighed.

Hej Bo

Du kan sende billedet til mig, så skal jeg fortælle dig hvordan du
fritskraber klaphatten nemmest i Photoshop.

vh
dorthe@dorthes.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-10-02 15:36

> Du kan sende billedet til mig, så skal jeg fortælle dig hvordan du
> fritskraber klaphatten nemmest i Photoshop.
hehe, tak for hjælpen, jeg har dog fået det løst, jeg brugte pen værktøjet,
med den magnet, og det virkede egentlig kanon...nu viser det sig så at
idioten er godt tilfreds med orginalbilledet som det var, med den baggrund.
Og det skal bruges på et cover til en CD, der lyder sku nok et ordentligt
brag den dag han vågner op.

Nåh, skidt pyt, jeg arbejder her bare.

Go dag

Bo